A szezon végeztével a visszatérő Mitsubishihez távozó Panizziék idei első futamgyőzelmüket aratták, szép ajándék a régóta (Argentin rali) nyeretlen Peugeot-nak. A francia aszfaltmenők ráadásul így visszavágtak a honfitárs Loebéknek, és hát megvédték címüket, az sem utolsó. Meg életben tartották az oroszlános reményeket, már amelyek a vb-címet illetik, sorozatban a negyediket.
A mindent eldöntő, félelmetes izgalmakat ígérő utolsó verseny a murvás Brit rali lesz két hét múlva, november 6. és 9. között. Tavaly Solberg ott szerezte meg első győzelmét, imádja, akárcsak Burns. Azaz korántsem biztos, hogy citroënes nevet a végén. Konstruktőrileg sem, bár előny náluk, tény.
És, hogy a versenyről se feledkezzünk meg: az első nap ugye Loeb vezetett Sainz előtt, persze Märtin is gyors volt - papírforma. A Peugeot- és a Subaru-menők gyengélkedtek, főleg utóbbiak várták az esőt. Szombaton (hideg,száraz, napos időben) kiesett Auriol, 150., jubileumi futamán béna kuplungot kapott a Skodától. Feljöttek az oroszlánosok, elöl érdemi változásként azt érdemes kiemelni, hogy Sainz lassult, Märtin és Panizzi is lenyomta. Subaruék még mindig sehol.
Aztán eljött a vasárnap és leesett az eső. Hihetetlen. Ahogy legutóbb is Korzikán. Hogy még bonyolultabb, változatosabb és izgalmasabb legyen. Meg, hogy Solbergék fel tudjanak zárkózni - pironkodhat a Michelin, ahogy a Pirelli veri egységeit a nedves aszfalton... Nagy meglepetésre az egyik szakaszt a privát Kresta nyerte. És kiesett Burns, a 19-esen eldobta, pedig nagyon kellett volna neki az a pár (3) pont.
Panizzi átvette a második helyet a beteges Fordjával bajlódó Märtintől. És következett az utolsó, a 22-es szakasz, Loeb és Panizzi, a két nagy francia aszfaltbetyár között fél perc, Loeb javára, behozhatatlan, általában. Erre tessék. A citroënes elgumizta magát, a Peugeot-pilóta meg nyert, nagyon. Loeböt majdnem Märtin is megfogta. Sőt, hogy a kisebbik (?) PSA-gyerek még szomorúbb legyen: Sainz Xsarája is elkezdett dadogni, a negyedikről a hetedik helyre csúszott vissza a matador. Solberg fel, mint a higany, ötödiknek, Mäkinen is megint pontszerző helyen zárt, bravó, csak nem kéne visszavonulni.
És akkor egy-két szám, statisztika, tény, miegymás:
A 39. Katalán ralin 22 szakasz volt, az össztáv 1553,72 km, ebből 381,18 a gyors. A 47 indulóból 33-an értek célba. Hárman vezettek: Solberg az első szakasz után, Loeb az utolsóig, aztán meg Panizzi állhatott a dobogó tetejére. Szakaszgyőzelmek terén Panizzi, Märtin, Loeb 5-5, Solberg 2, Duval, Mäkinen, Grönholm, Burns, Kresta 1-1. Csapatilag: Peugeot 8, Ford 6, Citroën 5, Subaru 3. Gumilag: Michelin-Pirelli 19-3.
Egyéniben négyen lehetnek még világbajnokok: Loeb, Sainz, Solberg és Burns. Utóbbi már csak akkor lehet másodszor is világbajnok (2001 után), ha a Brit ralin dobogón végez, és sem Loeb, sem Sainz, sem Solberg nem gyűjt egyetlen pontot sem. Szóval mehet vissza a Subaruhoz, ha akar valamit, megy is.
Csapatban sem dolt el, sőt szorosabb lett a meccs: 5 ponttal megy a Citroën a Peugeot előtt. A bronzcsatában 4 pöttyre csökkent a Subaru előnye a Forddal szemben.
A korzikai bukást nyögő, nyakát fájlaló Märtin még várhat első aszfaltos sikerére. A Peugeot hét futamos nyeretlenséget tört meg. A 38 éves Panizzi hetedik futamgyőzelmét aratta. És ő pedig már a hatodik nyertes ebben a dicső szezonban (+ Loeb, Solberg, Grönholm 3-3, Märtin 2, Sainz). Csapatban Citroën, Peugeot 4-4, Subaru 3, Ford 2.
39. Katalán rali, végeredmény (élmezőny):
1. G. Panizzi, H. Panizzi (francia, Peugeot 206) 3:55:09.4 ó (97,3 km/ó)
2. Loeb, Elena (francia, Citroën Xsara) + 13.0 mp
3. Märtin, Park (észt, brit, Ford Focus) + 13.6 mp
4. Duval, Prevot (belga, Ford Focus) + 55.4 mp
5. Solberg, Mills (norvég, brit, Subaru Impreza) + 1:10.8 p
6. Grönholm, Rautiainen (finn, Peuegot 206) + 1:29.1 p
7. Sainz, Marti (spanyol, Citroën Xsara) + 1:33.0 p
8. Mäkinen, Lindström (finn, Subaru Impreza) + 1:55.1 p
9. McRae, Ringer (brit, Citroën Xsara) + 3:15.2 p
10. Bugalski, Chiaroni (francia, Citroën Xsara) + 5:13.6 p
11. Robert, Bedon (francia, Peugeot 206) + 5:28.1 p
12. Gardemeister, Lukander (finn, Skoda Fabia) + 5:58.2 p
13. Kresta, Tomanek (cseh, Peugeot 206) + 6:09.5 p
14. Hirvonen, Lehtinen (finn, Ford Focus) + 9:05.9 p