Mexikói képgaléria sok porral, kaktuszokkal, vicces etapetűdökkel, portrékkal!
Märtin pályafutása harmadik futamgyőzelmét szerezte, tavaly Görögországban és Finnországban (azaz hasonló "borításokon") diadalmaskodott. Sikerével a pontversenyben behozta Loeböt, aki szombaton - vezető pozícióból - ráhajtott egy sziklára, fel kellett adnia a viadalt.
A vasárnapi öt gyorsasági szakaszból Grönholm kettőt, míg Märtin, Solberg és Sainz egyet-egyet nyert meg. Sanyi sokáig, a 13. gyorsig nagyon úgy tűnt, megfoghatja Märtint, ám hibázott, borult (a felpuhuló fékre panaszkodott), s majd' másfél percébe (meg a második helyébe) került a malőr. Solberg a 14-esen előzte ki Hirvonent, micsoda meglepetés... Ezzel együtt bravó a matadornak és Mr. Hollywoodnak is - előbbinek, mert a tíz pontra hajtott (amivel övé lenne minden idők legtöbb, 26 futamgyőzelme, most neki és a skót Colin McRae-nek is 25- van), utóbbinak meg, mert a 13. pozícióból küzdötte vissza magát.
Igazából persze a Fordé a dics, hisz' nem semmi ez a kettős diadal, tán nem is kéne bevetni Új-Zélandon (április 16-18.) az új Focust, ha ennyire jó a "régi". Ha Solberg (és tán Grönholm) mellett valaki verheti a most peches Loeböt, az Märtin, akitől - mondjuk ki: végre - nem pártolt el Fortuna. Duval is bizonyította, hogy nemcsak aszfalton kell vele számolni a jövőben (jelenben?), bronza már volt, ezüstje még nem, kalap le.
Új Impreza szintén uralkodik, Hirvonentől is szép ez az ötödik hely. Az aktuális világbajnok Citroënnél csalódottak lehetnek, a másik PSA-egységnél, a Peugeot-nál pláne. Rendben, megint végigmentek, szorgoskodtak pár pontot (Rovanperä tizedik helye is ér egyet, mert Välimäki és Warmbold privát), na de hát. Problémák, hibák, lemaradás. A Mitsubishi nagyon messze (még?) az elittől.
Volt amúgy főleg por, egyes szakaszokon elég komoly száguldás (Märtin és a szélvészgyors Focus 210 fölött is repesztett), a csütörtöki eső után pénteken még helyenként sár, és hát kisebb-nagyobb kövek. Meg kaktuszok, és jó meleg, mint végre már itten is.
PCWRC (N csoport): a spanyol Sola (Mitsubishi) győzött az egyaránt subarus Arai és McShea előtt.
És akkor egy-két adat, érdekesség:
- az 54 indulóból (59-en neveztek) összevissza 26 páros ért célba
- a 15 szakaszgyőzelmen öt pilóta, négy gyártó osztozott (Solberg 9, Loeb, Grönholm 2-2, Märtin, Sainz 1-1; Subaru 9, Citroën 3, Peugeot 2, Ford 1 - a gumiháborúból ezúttal a Pirelli jött ki győztesen a Michelinnel szemben (9-6)
- a versenyen hárman vezettek: Solberg az elsőtől a harmadik gyorsig, Loeb a négyestől a hatosig, majd Märtin már nem hibázott
- N csoportos szakaszgyőzelmek: Sola 8, Arai 4, Nutahara, Paasonen, McShea 1-1; Mitsubishi-Subaru 10-5 - először Arai volt az élen, aztán Sola, Nutahara, végül Sola a négyestől
- a vébés N csoportban Sola vezet 16 ponttal Arai (11) és Paasonen (10) előtt
- a szokásos Inmarsat "a rali embere" díjat ezúttal a vb-futamként debütáló Mexikói rali szervezőbizottsága kapta, Juan Suberville elnök vette át Nicky Grist exnavigátortól (merthogy olyan remek munkát végeztek, első WRC, új szabályok, miegymás)
- hárman (Märtin, Grönholm és Solberg) az eddigi összes futamon pontszerző helyen értek célba (gyárilag ez a bravúr csak a Mitsubishinek nem sikerült)
- a második, fordos Duvalon kívül Hirvonen is karriercsúcsot érő pozícióban fejezte be a versenyt, a subarus most ötödik lett, tavalyi, Cipruson hatodik volt (mindkettő 23 éves)
Mexikói rali (15 szakasz, 394,43 km), végeredmény, élcsoport:
1. Märtin, Park (észt, brit, Ford Focus WRC) 4:06:46.2 ó (95,9 km/ó)
2. Duval, Prévot (belga, Ford Focus WRC) + 42.5 mp
3. Sainz, Marti (spanyol, Citroën Xsara WRC) + 1:20.9 p
4. Solberg, Mills (norvég, brit, Subaru Impreza WRC) + 3:14.7 p
5. Hirvonen, Lehtinen (finn, Subaru Impreza WRC) + 3:36.2 p
6. Grönholm, Rautiainen (finn, Peugeot 307 WRC) + 3:58.4 p
7. Välimäki, Honkanen (finn, Hyundai Accent WRC) +11:16.9 p
8. G. Panizzi, H. Panizzi (francia, Mitsubishi Lancer WRC) + 11:30.6 p
9. Warmbold, Price (német, brit, Ford Focus WRC) + 14:00.4 p
10. Rovanperä, Pietiläinen (finn, Peugeot 307 WRC) + 19:20.3 p