A Daewoo valamit nagyon tud, valamire nagyon ráérzett. A stratégák érzékeny szimattal körüljárták a piacot, beleszagoltak az alsó-középkategória meglehetősen árérzékeny és formaorientált levegőjébe, s minden valószínűség szerint úgy döntöttek, hogy a kényes fogásokat bérmunkásokra bízzák. A kifejezés mögött persze az exkluzív tervezőstúdiókkal kötött megállapodások rejtőzködnek, így a hosszú esztendőkig csak távol-keleti gagyiként rangsorolt Daewoo lerázta láncait - a Nubira formavilágához például a Pininfarina-stúdió (lásd még: Tacuma), míg a Lanos-utód Lacetti megjelenéséhez a Giorgetto Giugiaro vezette Italdesign (Matiz, Kalos, Evanda) adja a nevét.
Emelkedőn
A négyajtós Nubira padlólemezét és annak műszaki alapjait kölcsönző Lacetti a lágyabb, íveltebb formákat helyezi előtérbe - a műszerfal szellőzőrostélyai a típustestvérével ellentétben például kerekek, a középkonzol kurtább, a szélvédő alatti pultba pedig egy vízszintes kijelzőt integráltak. Az általános minőségérzet kifejezeten jó, nosztalgikus emlékek csupán néhány műanyag elem és a kissé nehézkesen mozgatható, határozatlanul megvezetett sebességváltó kar kapcsán tolulnak fel. A hivatalos sajtóanyag szerint a nagyvonalú méretezés osztályának legtágasabb autójává varázsolta a Lacettit, amit mérőszalaggal ugyan nem ellenőriztem, de 184 centis magasságommal a számomra ideális pozícióba állított vezetőülés mögött is megfelelő férőhelyet találtam. A valóban gáláns méretű utascellának a csomagtér fizeti meg az árát, hiszen az alaphelyzetben rendelkezésre álló 275 literes űrtartalom és 1045 literig bővítést kínáló variálhatóság csak a kategória sereghajtói között említhető, a számos praktikus tárolórekesz (ülés alatti fiók, szemüveg- és pohártartó, oldalsó ülészseb stb...) azonban jó ajánlólevél.
Dízel is lesz
A fejlett, elöl MacPherson rendszerű, hátul többlengőkaros futóművel büszkélkedő Lacetti 1,6 és 1,8 literes benzinmotorja megegyezik a Nubiráéval, a 93 lóerős 1,4-es azonban csak e modell sajátja. A rövid, ám annál változatosabb útszakaszokból összeállított mentepróbán a legkisebb motor elsősorban a városi kilométereken, míg az 1,8-as csúcsverzió a szerpentineken és az autópályán is bizonyította rátermettségét - a két egység közötti 29 lóerő és a 34 newtonméternyi nyomatékkülönbség markánsan érezhető. A két öblösebb motorhoz egyébként opciós tételként ZF gyártmányú, négyfokozatú automata sebességváltó is rendelhető. A hazánkban a nyár végétől kapható Lacetti a Daewoo más típusaihoz hasonlóan 2006-tól dízelmotorral is elérhető lesz, ami vélhetően tovább növeli majd az egyre korszerűbb dél-koreai modellek iránti intenzív érdeklődést.
SZR