A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős jó hangulatban, összetettben a 30. helyen fejezte be a prológgal együtt ötnapos sivatagi Világkupa-versenyt, az UAE Desert Challenge-t. (A pénteki szakaszt a vallási ünnep, a ramadán miatt törölték.) A sok-sok technikai gond után a záró napon az Opel Frontera legénysége simán teljesítette a szelektív szakaszt, és bár az élmenők közül sokan azt mondták, ez volt a legnehezebb nap, Szalay nem értett egyet ezzel. Vele kapcsolatban is érvényes volt a mondás: csak az a nap nehéz, amelyen gondod van.
"Jó lett volna, ha minden napunk így sikerül, mint a mai. Legalább tizenöt vetélytársunkat sikerült megelőznünk, és remek ritmusban autóztunk. Három kisebb eltévedéssel és egy körülbelül tizenöt perces ásással sikerült megúszni a napot, arra is csak azért került sor, mert valaki bent volt az előttünk lévő gödörben, emiatt hirtelen kellett fékezni" - mondta Szalay. "Ezen a szakaszon már végre gyors részek is voltak, no meg olyan magas dűnék, amiken sokszor azt hittem, nem tudunk átmenni. Előfordult, hogy kétszáz méter magasból csúsztunk lefelé a rendkívül meredek homokhegyről, és én nem csináltam mást, csak álltam a féken. (Én meg becsuktam a szemem - teszi hozzá nevetve a navigátor, Bunkoczi László.) Összességében örülök, hogy ezt a versenyt választottam, mert jó néhány olyan gond előjött, amelyet a Dakarig simán meg tudunk oldani, és tréningnek sem volt utolsó. Nem tudom, indultam-e már életemben ilyen nehéz versenyen..."
al-Mutajvej és az X5
Az UAE Desert Challenge-t Maszuoka Hirosi nyerte meg (hat éve vár már erre a sikerre), ám nem ő volt az egyetlen boldog ember a táborban, hiszen Világkupa-győztest is avattak, méghozzá az egyesült arab emirátusokbeli Kalifa al-Mutajvej személyében.
Maszuoka és a Pajero Evo
A motorosoknál a Dakarra tréningező Isidre Esteve-Pujol győzedelmeskedett, a Világkupa-elsőség pedig a norvég Pal Anders Ullevalseteré, akinek a diadalához az is kellett, hogy a KTM két héttel ezelőtt visszavonja a csapatát az egyiptomi viadalról. (Amint az emlékezetes, a háromszoros Dakar-győztes Richard Sainct halálos balesete után döntöttek a visszalépés mellett az osztrák gyár vezetői.)