A másik fontos hír a mieink parádézásán túl az az, hogy a versenybizottság a várható rossz időjárás miatt lerövidítette a keddi - Atar és Kiffa közötti - 11. szakaszt. A tervezett 656 kilométeres gyorsaságiból csak az első 400-at kell teljesíteni, tehát a második ellenőrzőpont utáni szakaszt összekötőként kell majd megtenni a versenyzőknek.
A motorosoknál amúgy a francia Despres átvette a vezetészt a spanyol Esteve Pujoltól, Nagy Péter ezúttal - ha csak egy picivel is, de - jobbat ment Varga Ákosnál. Utóbbi bezzeg a kitűnő 28. helyen van abszolútban, Nagy időbüntetése miatt is sokkal hátrébb tanyázik.
Az autósoknál a két francia, a címvédő Peterhansel és az exsíző Alphand uralja a mezőnyt - természetesen Mitsubishivel. Mögöttük a német Kleinschmidt iparkodik Volkswagennel. Honfitársainkról: Palikék mentek a legjobban, de mindenki célba ért, mind a négy egység még versenyben, fantasztikus. Palikék és Szalayék abszolút első huszas helye meg több mint hihetetlen.
A kamionosoknál Kabirovék a Kamazzal növelték előnyüket, és itt is minden magyarnak sikerült a folytatás - Darázsiék és Szallerék is szépen haladnak.
Palik László értékelése a szakaszról: "Az első ellenőrzőpontig egy tíz kilométeres dűneátkelésünk volt, egyébként nagyon gyorsan lehetett haladni. Ott találkoztunk a Sanyiékkal, és adtunk nekik egy pótkereket. A CP1 után jött a Thaga-hágó, utána pedig száz kilométernyi olyan dűnesor, amilyet még életünkben nem láttunk. Nem hiába rémisztgettek a szervezők, ez borzasztó nehéz volt. Az utolsó négy kilométer az maga volt a horror. Ott ha valaki egy rossz mozdulatot tett, az vagy akkorát esett, hogy kanállal szedték össze, vagy még holnapután is ásni fog. Valami iszonyú puha homok, és teli csapdákkal. Miután ezen végigvergődtünk, szerencsénkre még világosban, következett 180 kilométernyi hipergyors szakasz. Úgy ötven kilométerrel a cél előtt sötétedett ránk. Még a nagyon nehéz dűnesor előtt találkoztunk a Balázsékkal, akiknek szerszámot adtunk, mert éppen szereltek."