Úgy tűnik, a youngtimerekkel párhuzamosan az üzemképes veterán járművek száma is nő, legalábbis Európa nyugati felén. Gyakran előfordul, hogy hetven éves vagy még idősebb, valóban öreg példányok jobb állapotban vannak, mint húsz-harminc éves, "ifjú" társaik. Sőt olyan százévesek is előkerülnek, amelyek egy kis kiránduláson vagy egy közepes ralin is gond nélkül végigvezethetők. Ilyen cikkünk főszereplője, a több mint egy évszázados háromkerekű is.
A tricikli 1898-ból származik. Mára szinte elfelejtették Cudell nevét, akkoriban viszont jól csengett a német járműépítőké között. Ugyanez érvényes a háromkerekű járműfajtára is: éppen olyan gyorsan eltűntek a köztudatból, mint az utcaképből.
Utazzunk most vissza a XIX-XX. század fordulójára, amikor még központi helyet foglaltak el a motorizációban. Akkoriban folytatták azt a fejlesztést, amelynek végén kialakult a két, máig meghatározó fő járműkategória: az autók és a motorkerékpárok.
A francia gróf Albert de Dion cége egy évtizedig tartó kísérletezés után, 1895-re készítette el 185 cm3-es kis hajtóművét, amely gyakorlatban is használható motor lett - háromkerekűekbe építve. Ráadásul nemcsak Franciaországban gyártották viszonylag nagy darabszámban, hanem licenc alapján más országokban is, például a németországi Aachenben a Cudellnél.