Az új HP2-vel (High Performance 2-cylinder) a BMW azokat a motorosokat vette célba, akik szabadidejükben arra hajtanak, hogy minél sárosabbak térjenek haza. Kiindulási alapnak az R 1200 GS túraendurót vették a bajor mérnökök, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy fogták a GS hajtásláncát és építettek köré egy vadonatúj motort. Természetesen a 1170 köbcentis boxermotort sem hagyták változatlanul, ugyanis a HP2-ben már 105 lóerőt présel ki magából a kéthengeres blokk. A váz szintén ismerős darab lehet a márka rajongóinak, ugyanis szinte egy az egyben átvették a Dakar-ralin indított R 900 R versenymotor alkatrészeit, "ami a sivatagban bevált, az a Frankfurt környéki dombok között is működni fog" elvet követve.
Az első teleszkóp egy hagyományos, 45 mm-es fordított villa, hiába is keressük a gyártól megszokott Telever megoldást, hátul azonban már egy világújdonságot rejtettek el a BMW mérnökei: a hátsó rugóstagban nem olaj végzi a csillapítást, hanem levegő, így a HP2-es az első szériában gyártott motor, amely légrugózást kapott. A kipufogódob kisebb és könnyebb, mint a GS-en, így ez is hozzájárult ahhoz, hogy a HP2-es száraz súlyát 175 kilóra sikerült lefaragni. A HP2 forgalmazása várhatóan augusztustól indul, áráról egyelőre nincs pontos információ.
Műszaki adatok:
Lökettérfogat: 1170 ccm
Max. teljesítmény: 77 kW/105 LE/7000 ford.
Max. nyomaték: 115 Nm/5500 ford.
Ülésmagasság: 920 mm
Tankkapacitás: 13 l