A Dakar-ralik történetében az idén először Portugáliából, Lisszabonból rajtol a legendás sivatagi show, amelynek mezőnye ezt követően öt afrikai országot (Marokkót, Mauritániát, Malit, Guineát és Szenegált) érintve érkezik meg Szenegálba, a Rózsaszín tó partján lévő célba.
Többek között erről is szó volt azon a sajtótájékoztatón, amelyen a Dakar-rali szervezőbizottságának komplett vezérkarán (Etienne Lavigne versenyigazgató, Frédéric Lequien versenyző koordinátor, Marie Christine Lamy sajtófőnök, Vladimir Gasic televíziós értékesítési igazgató) kívül a magyar dakaros versenyzők többsége is jelen volt.
A szervezők elmondták: nemcsak amiatt változik meg az útvonal, hogy hosszú idő után újra bekerült a programba Guinea. Marokkóban új szakaszokat fedez fel a mezőny, Mauritánián ezúttal rövidebb idő alatt kel át, és következhet fekete Afrika az elmúlt két évből ismert mali szakaszokkal, valamint a rengeteg vízi átkeléssel járó trópusi, guineai szelektívekkel. Szenegál már csak hab a tortán, célba érkezni a Rózsaszín tó partján már fél siker az indulók számára.
Tessék kattintani DuEn képeiért!
A sajtótájékoztatón bemutatkozott a Dakar új vezetősége (Patrick Zaniroli korábban távozott, mert más kihívásokat vezet), az autósokért és a motorosokért felelős szakembergárda. Szó volt arról, hogy a kamionosok számára tavaly bevezetett 150 kilométer/órás sebességkorlátozást az idén kiterjesztik a motorosokra is. Az autósok esetében a szervező bizottság még dolgozik egy tervezeten, amely meghatározza a maximális sebességet a műutakon, illetve azokon a szakaszokon, ahol a nagy sebesség túl nagy veszélyforrást jelentene. A falvakban a maximum sebesség továbbra is 50 km/óra.
A navigációról szólva: a kötelező haladási folyosó 6.6 kilométerről (3.3 km mindkét irányban) kiszélesedett 10 kilométerre. Ide kapcsolódik, hogy ettől az évtől kezdve kötelezően használják az indulók az irritrack helymeghatározó rendszert, amelynek segítségével percre pontosan követhető, hogy merre jár a versenyző az adott szakaszon, és biztonsági szempontból is jó találmány, mert azonnal jelzi, ha a versenyző nagy sebességről áll meg hirtelen, vagy indokolatlanul.
A biztonságot szolgálja a Sentinel nevű rendszer is (szintén kötelező), amely az előzésben segíthet, ugyanis elviselhetetlen hangon tülköl, amikor az embert valaki utoléri. A viadal során egy vagy két maratoni szakasz lesz - ilyenkor a napi cél végén parc fermébe (zárt parkolóba) kell állni az autókkal, a szervizcsapat nem dolgozhat a versenyjárműveken, sőt, nem is lesz ott ezeken a napokon a táborban.
A magyarokról szólva Szalay Balázs azt is elmondta, a Dakar fejlődését mutatja hazánkban, hogy míg az első néhány évben csak egy-egy magyar páros indult a világ legnehezebb terepraliversenyén, addig az utóbbi időben egyre nagyobb létszámban neveznek a pilótáink. A 2006-os Dakaron várhatóan 5 autós páros, 4 motoros, 1 quados (négykerekű motor) és 3 kamionos egység vág neki az embert próbáló távnak. Ez összesen 24 fő, ami minden idők legnagyobb létszámú magyar csapatát jelentené.