Lelkesen kezdett autójáról mesélni, amit tizenhárom éve vett Magyarországon, de akkor még nem volt divat, legalábbis nálunk a veteránozás. Czeczei Gábort nagyon megragadta az autó amerikai formája, a panoráma-szélvédő, a fecskefarok, de ő is csak, mint Molnár István, sokáig nem törődött vele. Körülbelül két-három évvel ezelőtt fejezte be az autó felújítását, és azelőtt rengeteg energiát, pénzt és időt fektetett bele.
Majdnem minden egyes mütyürt háromszor kellett cserélnie, mire mai formáját megkapta, és több mint egy millió forintjába került a felújítás. Az utolsó pillanatig szerelte az autót, hiszen a verseny előtti nap, hajnali négyig bütykölték még a haverokkal, hogy a verseny napjára tökéletes állapotba kerüljön. Mivel egy-két alkatrészhez nehezen lehet hozzájutni, a nem létező elemekt legyártatják. Eredetileg fekete színűre szerette volna festeni, vörös-sárga lángnyelvekkel, de aztán a harmadik fényező keverte ki a mostani színt, ami az elején nem nyerte el a tulajdonos tetszését. Viszont, akármerre jár vele az országban, derültséggel tekintenek rá az emberek, így ma már ő is elfogadja a színt, sőt, a világ kincséért nem festené át. Az autót egyébként a hétköznapokban is rendszeresen használja.
Sok Opelt fényképeztünk, nem hagytuk ki a nap szépségdíjas nyertesét, Sáfár József aranyszínű Opel Mantáját, és beszélgettünk Hattayer Péterrel, az Opel-találkozó szervezőjével is. Fiatal, lelkes, és élete álma volt ez az Opel-találkozó, aminek szervezése mögött kemény, féléves munka áll. Már több veterános találkozón részt vett, de elmondása szerint, kifejezetten öreg Opelek találkozója még nem volt Magyarországon, így összeült barátaival, és elkezdték szervezni a kecskeméti versenyt. Megkérdeztük, hány autó vett részt, mire azt felelte, körülbelül 35, de még sokan jelentkeztek, lehet, hogy később érkeznek.
A találkozó buli keretében zajlik, amely ugyebár Budapestről indult, Kecskeméten kihirdetik a győztest, majd a gokartpályán megmutatják a versenyzők, mire is képesek ezek a még mindig csodálatos autók. Azután bográcsgulyás-főzés és tánc hajnalig. S hogy a szervező benevezett-e a versenyre? Az csak természetes. Egy fehér színű, '65-ös Opel Record B Olympiával érkezett. Annyit még elmondott a búcsúzásnál, hogy a hagyományteremtő találkozó a Magyar Veterán Klub és a Lightning web magazin jóvoltából jött létre, s azt még hozzátette mosolyogva, nagyon boldog, amiért ennyi autó összegyűlt Kecskeméten. Mi is.
Bokory Orsolya