A pénteki időmérőn még a 2. leggyorsabb tudott lenni a KTM-mel versenyző Talmácsi Gábor, míg a szombati megmérettetésen már csak a 7. legjobb időt érte el. Gábor csapattársa, a finn Mika Kallio sem tudott javítani a második kvalifikáción pénteki idejéhez képest, pedig rengeteg új beállítást és alkatrészt próbáltak ki a motorokon. Talma elsősorban a futóműre panaszkodott, ami miatt "pattogott a motor hátulja, és a vázon keresztül az eleje is bizonytalan volt". Az első rajtkockát végül is a svájci Thomas Lüthi szerezte meg, Kallio a 3., míg Talma az 5. helyről vághatott neki a 125 köbcentisek futamának. A kategória másik magyar résztvevője, Tóth Imre 29. helyről, azaz a 7. sorból várhatta a vasárnapi rajtot.
A Cseh Nagydíjat a nyolcadliteresek kezdték meglehetősen borús időjárási körülmények között, ám a rajt pillanatáig szerencsére nem kezdett el esni az eső, így a mezőny slick gumikkal vágott neki a 19 körös távnak. Az 5. helyről induló Talmácsi - jó szokásához híven - remekül kapta el a rajtot és az első kanyarban már a második helyen tudott fordulni. A rajtnál kissé beragadt Kallio megtáltosodott a nagy ijedségtől és az első kör végére felküzdötte magát a 2. helyre a hondás Lüthi mögé. Sajnos Talmát eközben többen is megelőzték, a második kör végére már csak a 7., ám ekkor még együtt ment a mezőny, szépen vonatoztak versenyzők, próbálgatva az ideális ívet megtalálni a rendkívül széles brnói pályán.
A táv fogytával az élbolyban motorozók elkezdték látványosan előzgetni egymást, kanyarról kanyarra változtatva a sorrenden. Talma sajnos folyamatosan lassult és a 8. helyre csúszott vissza. A versenyzők dolgát csak tovább nehezítette, hogy az utolsó körökben elkezdett csepegni az eső, ám a futamot nem intették le a bírák. Ennek leginkább az apriliás Pasini látta a kárát, aki a harmadik helyről dobta el a motorját a csúszóssá vált aszfalton. Az utolsó körben már látszott, hogy az élen haladó Lüthit nem lehet megelőzni, míg a második helyért Kalio és Marco Simoncelli folytatott élethalálharcot. A lépés végül is a KTM-es finnek jött ki jobban, aki egy motorhossznyit tudott ráverni az olaszra. Talmácsi Gábort végül a 9. helyen intették le, több mint 25 másodperccel lemaradva a győzteshez képest. Tóth Imre a 18. helyre hozta föl az apriliáját, ami szép teljesítmény a kézsérüléssel bajlódó pilótától.