A Pediatrics című amerikai orvosi lapban megjelent tanulmány szerint a tengerentúlon nagy népszerűségnek örvendő SUV-ok pusztán méretüknél fogva nem kínálnak nagyobb biztonságot.
A Philadelphiai Gyermekkórház csapata által készített tanulmányhoz Amerika legnagyobb biztosítójától gyűjtöttek adatokat a 2000 és 2003 közötti időszakból. A tanulmány elkészítéséhez négyezer balesetet szenvedett gyermek esetét vizsgálták meg.
A szakemberek arra a következtetésre jutottak, hogy bár az esetek egyharmadában a baleset következményeit csökkentette az a tény, hogy SUV-ban utaztak, ezek a magasított járművek kétszer gyakrabban borulnak fel, mint a normál személyautók. Ennek következtében viszont a bent ülő gyermekek sérülése háromszor olyan súlyos, mint a hagyományos kialakítású autókban balesetet szenvedőké.
A baleseti kockázatokat és költségeket vizsgáló szervezet, az NHTSA (National Highway Transport Safety Administration) szerint a vásárlókat megtéveszti a SUV-ok kialakítása által sugallt erő és stabilitás, ám ez hamis biztonságérzetet kelt.
A szervezet szóvivője szerint autóvásárláskor jobban meg kellene vizsgálni az adott jármű biztonsági besorolását, hogy elkerüljék a nagyobb biztonságról alkotott téves elképzelések kialakulását, amely olyan gyakori ebben a szegmensben.
Az Amerikai Autógyártók Szövetségének szóvivője ugyanakkor azzal védte a városi terepjárókat, hogy a menestabilizátorok bevezetésével 2003 óta csökkent a borulásos balesetek száma. Emellett szerintük az új modellek súlypontja jóval alacsonyabban van, mint a korábbiaké, ez pedig csökkenti a borulás esélyét.