Loeb-Grönholm 5-3. Egyfelől. Loeb-Grönholm 25-21. Másképp. Loeb-Grönholm 74-45. Harmadrészt. Citroën-Ford 96-81, nem utolsósorban. Egyébként meg ugye Loeb és Grönholm is kétszeres világbajnok, de míg Magic Marcus még 206-os Peugeot-val uralkodott 2000-ben és 2002-ben, addig az extornász a legutóbbi két kiírás győztese jelenleg is használt Citroën Xsara WRC-jével. És a szezon végeztével nyilván az lesz, hogy Loeb-Grönholm 3-2.
Csak picit magyarázva: a 16 futamból álló világbajoki sorozat felénél járunk, az eddigi nyolc meccsből Grönholm nyerte az első kettőt, aztán Loeb ötöt, most meg ismét Grönholmnak jött ki jobban a lépés. Csak, amikor Loeb nem nyer, akkor is mindig második, a megszerezhető 80 pontból 74-et szorgoskodott össze, előnye 29 a nagy riválissal szemben. Szóval, ha a hátralévő versenyeken is bírja az iramot, a Xsara a gyűrődést, ember nincs, gép nincs, ki megszorongathatná ezt a csapatot.
Persze a nagy számok törvénye alapján annyira megbízható nem lehet, egyszerűen képtelenség, hogy mind a 16 viadalon dobogón végezzen, de mindegy is. Ami még kérdés, hogy mikor éri utol a futamgyőzelmek tekintetében rekorder spanyol Carlos Sainzot (az 1990-es és 92-es évad világbajnokát), most még 26-25 "oda". Meg, hogy a Ford képes-e verni a Citroënt. Úgy fest, hogy Hirvonen sokkal jobb másodhegedűs, mint a spanyol Pons a címvédőnél. Meglátjuk. Grönholm és Hirvonen folyamatos kiemelkedő teljesítménye kell ahhoz, hogy elbánjanak Loebbel és a Xsarával.
Mindezek árnyékában a csak egyéniben xsarázó spanyol Sordo bravúrkodása több mint figyelemreméltó (WRC-debüt, 8-ból 8 cél, 7-szer pont, 3-szor pódium). Zseniális a tavalyi JWRC-bajnok. A norvég Petter Solbergnek, a 2003-as év abszolút legjobbjának, sokak nagy kedvencének bezzeg semmi szerencséje, ezúttal is elbánt vele az élet. A Subaru meg sansztalan, legalábbis ami a Citroën és a Ford elleni harcot illeti.
Az 53. Akropolisz-rali történéseiről címszavakban: az autógyilkos, durvamurvás, defekthegyes pályákon az elsőként rajtoló Loeb takarítgatott, Grönholm hamar megugrott, Solberg követte. Grönholm, Solberg, Loeb volt a sorrend a pénteki napot követően, fél percen belül. Szombaton Solberg etapon bukott, elkerülendő egy közúti balesetet... Csapattársa, az ausztrál Atkinson is kiesett... Vasárnap azért folytatták a Superrally szabálynak hála, időbüntetéssel.
Még szombaton Loeb is hibázott, defektjei voltak, rengeteget vesztett, hiába kezdte megközelíteni Grönholmot, ezzel elszálltak győzelmi reményei. Solberg helyett Hirvonen lépett elő harmadiknak. A záró pár gyorson sok minden nem történt, Solberg teszt gyanánt szállított néhány abszolút időt, a többiek spóroltak a technikával, és ennyi.
Grönholm nyert, Hirvonen harmadik, remek hétvégéje volt a Fordnak. Loeb második, Pons nyolcadik, a Kronos-Citroën sem panaszkodhatik. A finn Toni Gardemeister most nem Peugeot-val, hanem Citroën Xsarával negyedik, Petter fivére, a norvég Henning Solberg 307-essel ötödik, négy északi, három finn az első ötben, haha. Sordo hatodik, Mr. Hollywood hetedik. Pár csapatpont. A Peugeot Norway-nek, a Stobart-VK-M-Sport-Fordnak is. A Red Bull-Skodának egy se. Így.
A 18 gyorsból Grönholm 11-et, Solberg 4-et, Loeb 3-at nyert. Solberg századik versenye volt. A rali központja Athén, az Olimpiai Stadion volt, szuperspeciálist is tartottak benne, meg a szervizparkot is ottan rendezték be.
PWRC (vébés N-esek): a katari Al-Attiyah nyert Mitsubishivel, s ezzel alaposan megerősítette vezető helyét.
Focivébé miatt (is) hosszabb szünet, folytatás bő két hónap múlva (augusztus 11-13) az aszfaltos Német ralival. Grönholm azt nyilatkozta, hogy a szezon második "félidejében" minden egyes meccsen győzni akarnak, Loeb nem volt elégedetlen az ezüsttel, Solberg ígéri, hogy visszatérnek. Várjuk.
53. Akropolisz-rali, végeredmény, élcsoport:
1. Grönholm, Rautiäinen (finn, Ford Focus WRC) 3:56:26.8 ó (90,2 km/h)
2. Loeb, Elena (francia, monacói, Citroën Xsara WRC) + 2:26.8 p
3. Hirvonen, Lehtinen (finn, Ford Focus WRC) + 3:43.8 p
4. Gardemeister, Honkanen (finn, Citroën Xsara WRC) + 4:20.8 p
5. H. Solberg, Menkerud (norvég, Peugeot 307 WRC) + 4:55.6 p
6. Sordo, Marti (spanyol, Citroën Xsara WRC) + 4:56.4 p
7. P. Solberg, Mills (norvég, brit, Subaru Impreza WRC) + 5:34.4 p
8. Pons, Del Barrio (spanyol, Citroën Xsara WRC) + 8:19.0 p
9. Valimäki, Kalliolepo (finn, Mitsubishi Lancer WRC) + 11:28.7 p
10. Wilson, Orr (brit, Ford Focus WRC) + 13:30.8 p
11. Atkinson, MacNeall (ausztrál, Subaru Impreza WRC) + 14:01.8 p
12. Rovanperä, Pietiläinen (finn, Skoda Fabia WRC) + 14:35.6 p
13. Duval, Pivato (belga, francia, Skoda Fabia WRC) + 18:04.4 p
14. Aigner, Wicha (osztrák, Skoda Fabia WRC) + 20:50.9 p
15. Vovosz, "EL-EM" (görög, Subaru Impreza WRC) + 26:50.3 p