Korea itt van. Mit itt van, irányt mutat! Az élet megannyi high-tech területén. Nézzenek csak körül! Konyhai berendezések, plazma tv-k, notebookok és mobiltelefonok. Fejlesztések, elhivatottság - urambocsá' - fanatizmus, pozitív értelemben: őrültség. Aztán nagy levegő és autós kinyilatkoztatás: "fogadalomtétel a minőségért ceremónia" olvassák el itt: (http://212.40.96.4/kia/index.php "sajtóközlemények alul). Ultramodern gyár Szlovákiában, vadonatúj modell, magyar szakember vezette tervezőcsapat. Autót Európából, Európának. A legjobb minőségben. Így már, gondolom, értik, miért is fontos a cee'd. Nézzük, hogy sikerült!
A cee'd az alsó középkategóriában, olyan versenytársak között mozog, mint a VW Golf, az Opel Astra, a Peugeot 307 vagy épp a Toyota Corolla. Az utóbbit nem véletlenül hagytam a végére. A legújabb KIA az első pillanattól fogva rá emlékeztetett. Méretei, hasonlatos feneke, belső hangulata, kedves asszociációkat ébreszt a Toyota sikerszériájával. Az eleje modern, de nem feltűnő. Olyan jófiús. Az ismerősen metszett fényszórók mellett a megvasalt és a lökhárítóban tovább örökített él szép formai megoldás. Nagy és laposan döntött a szélvédő. Az ajtókon nincs koptató csík, van viszont egy folytonosságot megtörő metszés az aljukban. A tükrök jó formájúak, és kellően nagyok. A C oszlopba vágott kis oldalablak picit mintha kilógna a formából. A tengelytáv a kategória legnagyobbjai közé tartozik, ami sok helyet ígér. A kidolgozás kívülről jó, az illesztések pontosak és keskenyek. Az egész autó inkább visszafogott, semmint merész.