Katasztrofálisan kezdik az évet az amerikai autógyárak

Vágólapra másolva!
A három nagy amerikai autógyártó közül a Ford és a DaimlerChrysler februári értékesítése 13, illetve 7,7 százalékkal esett vissza az egy évvel korábbihoz képest a hazai piacon. Növekedni csak a GM tudott szerény mértékben, ott az eladások 3,4 százalékkal nőttek az év második hónapjában.
Vágólapra másolva!

Az eladások visszaesését az elemzők azzal magyarázták, hogy az amerikai gyártók feladják árkedvezményeiket, máskülönben soha nem térnek vissza a nyereségességhez. Egyébként a január is meglehetősen gyenge hónap volt a detroiti óriáscég számára, akkor a GM 17 százalékkal, a Ford pedig 19 százalékkal kevesebb autót adott el az Egyesült Államokban. A hazai márkák hanyatlásával párhuzamosan az európai és japán gyártók folyamatosan növelik részesedésüket az amerikai piacon, a Toyota értékesítései például 12 százalékkal nőttek februárban.

Már nincs Amerika top 3 autógyártója közt a Fordhttp://www.origo.hu/auto/20070202marnincs.htmlTovábbra is a külföldi autómárkák tarolnak Amerikábanhttp://www.origo.hu/auto/20061222tovabbra.htmlEurópában és Amerikában is nyomulhatnak a kínai autókhttp://www.origo.hu/auto/20060927europaban.html
Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!