A szakértők ugyan nagy csatát vártak, de a Citroen gondoskodott arról, hogy mégse legyen így. A Citroen C4 WRC bemutatkozása álomszerű lett, hiszen a két gyári gépcsoda magabiztos előnnyel verte az egész mezőnyt. A futamot Sebastien Loeb nyerte, akinek ez már a negyedik Monte Carlo-i győzelme, a sérüléséből visszatérő versenyzőt semmi sem tudta megzavarni.
Az előzetes várakozások szerint egy hatalmas Grönholm-Loeb csatát kellett volna látnia a publikumnak, ehelyett a C4 WRC úgy mutatkozott be, ahogy kevesen várták. Az új modell -, amelynek ez volt az első versenye - egyből az élre ugrott, és nem csak Loeb, hanem csapattársa, Daniel Sordo is verhetetlennek bizonyult. A dobogó harmadik fokát folyamatosan Marcus Grönholm birtokolta, így csak az volt a kérdéses, hogy ki lesz a negyedik. Ez végül a vasárnapi egyetlen gyorsaságin dőlt el, ami egy szuperspeciál volt. Itt Chris Atkinson nyert, és ezzel 2 tized másodperccel megverte Mikko Hirvonent, aki az ötödik lett. Atkinson szereplése azért is meglepetés, mert megverte világbajnok csapattársát, Petter Solberget, aki a hatodik helyezést szerezte meg. A Subaru idén Pirelliről BFGoodrichra váltott, ami a jelek szerint be is jött nekik, hiszen versenyben tudtak maradni a többiekkel. A pontszerzők közé még két nem gyári versenyző került be, Toni Gardemeister egy Mitsubishi volánja mögött lett a hetedik, míg Jan Kopeczky Skoda Fabiával ért el fantasztikus eredményt.
Loeb ezzel a győzelemmel tovább folytatja fantasztikus győzelmi sorozatát, már a 29. rali világbajnoki futamgyőzelmét aratta, amellyel már magabiztos egyeduralkodó az örökranglista élén, és még ki tudja hol áll meg. Az évindító teljesítménye alapján aggódniuk kell a többieknek.
A világbajnokság soron következő versenye a svéd rali lesz, ami elsősorban a skandináv országok képviselői számára jó hír. Tavaly Marcus Grönholm nyert, de idén nem lehet nyugodt, hiszen egyrészt Loebnek már sikerült itt nyernie, másrészről pedig a C4 WRC is nagyon erősnek tűnik.