A Heico Sportiv tavaly az S40-es korábbi változatával kategóriájának győztese lett, de a cégnél idén egy tisztes helytállással is megelégednének. A Heico HS4 Odinnak nevezett, tuningolt Volvo S40 orrában a 2,5 literes turbómotor dolgozik, de a környezetbarát bioetanol-meghajtás miatt a kocsi motorvezérlő szoftverét, szelepeit, és tankját is át kellett alakítani. A bioetanollal (E85) hajtott autók szén-dioxid kibocsátása a töredéke a benzinesekének, ráadásul az üzemanyagot növényekből állítják elő, tehát megújuló energiaforrásnak tekinthető.
Hans Schnock, a 24 órás verseny igazgatója szerint az egyre több alternatív meghajtású versenyautó megjelenése legalább akkora jelentőséggel bírhat, mint néhány évtizede a dízelek megjelenése a versenypályákon. A nürburgringi futamon a Heico HS4 Odin a hibrid, illetve hasonlóan speciális üzemanyagú modellek számára kitalált alternatív kategóriában indul majd, amelyet idén először indítanak el. A verseny nem mindennapi elvárásokat támaszt az autókkal szemben, ugyanis egy nap lefordása alatt körülbelül 3000 kilómétert kell majd megtenniük a világ legnehezebb és leghosszabb versenypályáján, a Nordschleifén.