A Honda Civic Type R-ben a K20A jelzésű kétliteres motor kapott helyet, melynél 8000-es fordulatszámon jelentkezik az európainál 24-el magasabb, 225 lóerős csúcsteljesítmény. Önzáró differenciálmű is került az első hajtásba, így szűk kanayarokból sokkal jobban gyorsít ki a Honda. A hatsebességes váltó áttételezését a jó gyorsítóképességhez optimalizálták, a sport Civic megállásról 17 colos Brembo tárcsafékek gondoskodnak. Karosszériájának merevsége 50 százalékkal múlja felül a korábban árusított, szintén igen merev Integra Type-R-ét, ami szép teljesítmény. Ezt a négyajtós sportmodellt sajnos csak a japán piacra szánják, ahol havi 400-at kívánnak belőle értékesíteni, 18 000 euró körüli áron.
Az 1250 kilós autó megjelenése az alap-Civichez képest agresszívnak mondható, de ha valaki igazán sportos Hondát akar vezetni, annak be kell ruháznia az autó Mugen változatába, mely az alap Type R-el szinte egyszerre jelent meg Japánban. Az elülső spoilerek és átdolgozott hűtőrács, a motorháztető légbeömlői, a hátsó diffúzor mind-mind a Mugen megkülönböztetésére szolgálnak, emellett igen agresszív megjelenést is kölcsönöznek a Type-R sportváltozatának.