A modellfrissítés után az S40 az S80-ra, a V50 pedig a V70-re hasonlít jobban, pedig mindezt csupán a szokásos módszerekkel, lámpa- és lökhárítócserékkel érték el a svédek. Ezután jobban elkülönül a négyajtós S40 és a kombi V50 megjelenése, már szemből is meg lehet majd különböztetni a két autót az új első lökhárítók eltérő légbeömlőinek köszönhetően. A vásárlók visszajelzéseire reagálva a Volvo jelentősen növelte az utastér tárolórekeszeinek és pohártartóinak a számát, mindezt az új ajtópanelekkel és az áttervezett középkonzollal valósították meg. Az üléseket már halványzöld kárpitozással is lehet kérni, a híres lebegő középkonzolt pedig valódi fával burkolják be némi felár ellenében.
Megjelent az extralistán a kanyarba beforduló xenon fényszóró is, a hátsó lámpákat viszont alapáron LED-ekkel szerelik. Erős fékezéskor ráadásul a piros LED-ek erőteljes villódzásba kezdenek, így figyelmeztetik a mögöttünk jövőket a veszélyhelyzetre. A motorok szinte változatlanul vészelték át a ráncfelvarrást, csak a 2,5 literes benzines turbómotornak nőtt meg a teljesítménye 220-ról 230 lóerőre. Meg kell említeni, hogy a Volvo saját fejlesztésű D5-ös dízelmotorja az év második felétől már hatfokozatú kézi sebességváltóval is elérhető lesz, ebben a konfigurációban ráadásul 350-ről 400 Nm-nő meg a maximális nyomatéka. A felfrissített S40/V50 modellpáros májusban érkezik a Volvo-kereskedésekbe.