A premierek helyszíne olykor megtévesztő, hiszen a General Motors nyilván nem az észak-amerikai, hanem a fejlődő és különösen a kelet-európai piacokra szánja a New Yorkban bemutatott legújabb minigenerációját, amelynek egyik tagja az Opel Agila utódja, és Esztergomban gyártják majd testvérmodelljével, a második generációs Wagon R+ Suzukival. (Amerikában Chevroletként forgalmazzák majd.) Az elődök még külön, Esztergomban, illetve a lengyelországi Gliviczében készültek, ám a két konszern megállapodása szerint az európai piacra szánt új változatokat csak a Magyar Suzukinál gyártják majd. A japán cég már korábban bemutatta Párizsban a Splash tanulmányautót, amelyre a Wagon következő nemzedéke épül.
A modellválasztékot megelőzően a kapacitást is bővítették Esztergomban, ahol 2006-ban 164 ezer autó készült, ami húszszázalékos növekedést jelent. A Magyar Suzuki Zrt. idei terve 220 ezer, 2007-ben pedig 300 ezer autó. A tavalyi beruházás értéke meghaladta az 50 milliárd forintot, s erre az évre ennél nagyobb fejlesztést terveznek. A tavaly munkába állított 3000 tonnás prés után az új, 5600 tonnás sajtológép túljutott a próbaüzemen. A hegesztőüzemben működő négyszáz robot mellé újabb kétszázötvenet telepítenek. A Magyar Suzuki jelenleg 4800 embert foglalkoztat, ám a növekvő kapacitások miatt 2007-ben további ezer alkalmazottat vesznek fel az esztergomi üzembe.
A General Motors New Yorkban bemutatott és a Suzuki párizsi tanulmányautói között jelentősek a stílusbeli különbségek, de a műszaki alap közös: a 2,36 méteres tengelytávú típusokat egyliteres és 1,2 literes benzines turbók, illetve dízelmotorok hajtják majd, az erőforrások a két cég gyáraiban, Japánban, Dél-Koreában és Ausztriában készülnek majd. A teljesen új stílusú autókat a marketingesek által Y-ként jelzett nemzedéknek, vagyis a 20 és 30 év közöttieknek szánják. Ezek az autók formabontóak, lazák, motorjuk kicsi, és tele vannak pakolva szórakoztató- és villogó elektronikával - olvasható a Népszabadság összeállításában.