A Subarukkal kapcsolatban a nagyközönségnek általában a következő kulcsszavakat szokták emlegetni: bokszermotor "bubu" hanggal, összkerékhajtás, turbó, keret nélküli ablakok. A márkával kapcsolatban legalább ezekkel a kifejezésekkel illik tisztában lenni. A Colin McRae, Tommi Mäkinen és Petter Solberg nevével összeforrt rali vb szereplés világsikert hozott a kis japán gyártónak, bár manapság nem nagyon megy nekik a WRC-k között. Rajongótáboruk így is sokkal nagyobb, mint a Subarut birtoklók száma, a hálás szimpatizánsok állítólag már a legújabb, csúnyácska Impreza nemzedék formáját is megbocsátották a japán gyárnak.
Némely országban az európai átlagnál jóval gyakrabban látni Subarut, például Svájcban, ahol a hegyvidékek havas útjai nagyszerű terepet nyújtanak az összkerékhajtású autók kihasználására. Nem úgy hazánkban, ahol csupán ezért nem vesznek Subarut az emberek, sőt, az idei "télen" egyenesen hóínségben szenvedtek az autóik képességeit maximálisan kihasználni vágyó tulajok. Ha a havon múlna, nálunk nem lennének Subaruk, de hála az égnek, léteznek más szempontok is. Kiváló úttartás és kezelhetőség, a bonyolult technika ellenére nagyfokú megbízhatóság, a bődületes erő hatékony útra vitele a széria összkerékhajtás révén - bőven elegendő indokok ahhoz, hogy ésszerű legyen Subarut venni ott is, ahol a havas-jeges utak nem igazán jellemzőek.