A konkurencia legtöbb képviselője a Lagunánál frissebb eresztés. Újabb a Volkswagen Passat, a Peugeot 407-es és a Chevrolet Captiva, a Toyota Avensis és a Citroën C5 nemrég ráncfelvarráson esett túl, de van már vadonatúj Ford Mondeo is. Hozzájuk képest a Laguna tényleg a következő széria bemutatása után kiált, amely a kémfotók alapján már nem várat sokat magára.
A két évvel ezelőtti felfrissítés az orron a legszembetűnőbb, illetve a beltér anyagain és formáin is változtattak. Új motorokat vezettek be, növelték az amúgy is elsőrangú, ötcsillagos EuroNCAP minősítésű biztonságot. A hagyományos kombi-sziluett mögött fantáziadúsabb részleteket az amúgy változatlanul hagyott faron keressünk. Ezt ugyanis a lemezek és üvegfelületek variálásával, a lámpaformával és a hátsó ajtó üvegének döntésével már eredetileg is igen tetszetősre rajzolták a franciák. Viszonylag egyediek a sokküllős könnyűfém kerekek, a sárvédőszélesítés diszkrét, de azért észrevehető, és tessék tüzetesen megnézni, ahogyan a hátsó lámpában a vonalak találkoznak. Netán kecses külső tükröket akar látni? Nézzen a Lagunára!
Belül szimmetrikus műszerfal fogad, rusnya sötét műanyagcsíkkal keresztben. Ezért kár volt, már csak az igényes alcantara/bőr üléskárpit és a bőr egyéb helyeken, az ajtókon és a kormányon való felhasználása miatt is. A borítások nagy része jó minőségű, csak az a csík ne lenne! Szemet gyönyörködtető az ajtóbelső rajzolata, de a fogantyú műanyagos tapintása melléfogás. Nagyon ügyeltek arra a tervezők, hogy a rejtett felületeket puha anyaggal borítsák: a kesztyűtartó, a középső boksz és a hátsó könyöklő belsejét szépen kárpitozták. Az autón belül a borítások sötétjén nagyban javít az oszlopok és a tető világossága, a logikus és áttekinthető műszerek rajzolata meglehetősen ingerszegény.