A 2004-es Genfi Autószalonon bemutatott "trepiuno" tanulmányautó után végre hivatalosan is bemutatkozott az új Fiat 500-as, amely - legendás elődjével ellentétben - már nem az olcsó népautó szerepét kívánja betölteni, hanem egy guruló divatcikként, az érzelmekre hatva próbál hódítani. A Fiat formatervezői és mérnökei ugyanazt a jól bevált receptet vették elő, amit a BMW is alkalmazott a Mini feltámasztása során: vegyél egy hajdan volt sikermodellt, vedd át a formavilágát és stílusát, add hozzá a jelenkor technikai színvonalát, fűszerezd meg egy-két - teljesen felesleges, ámde - szerethető retrós kiegészítővel és tálald fel az időközben alaposan felcsigázott vendégseregnek. A végeredmény jelen esetben is erősen slágergyanús, ugyanis az új Fiat 500-as mindkét nem képviselőjét képes két vállra fektetni: a hölgyek számára cuki kis ékszerdobozként adja el magát, a férfiak viszont vagány gokartot látnak benne, ha fel van szerelve az optikai tuningelemekkel.
Az 500-as megalkotásakor egyébként az a Frank Stephenson is ott bábáskodott, aki korábban a BMW-nek varázsolta újjá a Minit, de a végső formaterv megrajzolásakor állítólag figyelembe vették a rajongók által küldött javaslatokat is. Akármi legyen is az igazság, a Torinóban - óriási felhajtás közepette - bemutatott kisautónak remekül áll az éppen ötven éve bemutatott elődje gúnyája, ami azért feszül is rajta rendesen, hiszen az ötvenöt centis hossznövekedés több, mint jelentős.
A két kis kerek első fényszóró és a krómcsíkok közé biggyesztett embléma már messziről jelzi, hogy milyen típussal van dolgunk, hátulról azonban már nem ennyire egyértelmű a helyzet, ugyanis a hátsó lámpa leginkább az új Miniére hasonlít, nyilván Stephenson mester kezében még ott volt a régi lendület. Az új autó oldalsó sziluettje ugyancsak remek reflexiója a réginek, pedig az újjászületés során a korábban alkalmazott farmotor szépen előrevándorolt, de erről bővebben egy kicsit később. Az autó összképét nagyban befolyásolhatja, hogy a kedves vevő milyennek képzeli el álmai 500-asát, a Fiat temérdek matricával, krómdíszítéssel, felnigarnitúrával, metálfényekkel és spoilerekkel készült arra, hogy a listaáron felül további tételekkel gyarapodjon a végösszeg. A legaranyosabb és ugyanakkor a leghaszontalanabb húzás, hogy még a slusszkulcs előlapjára is kilencféle variációt kínálnak. A gyár közleménye szerint az autóhoz rendelhető kiegészítők kombinációjával a félmilliót is meghaladja a variációk száma, így lopva bele az egyéniséget a tömeggyártásba.