A Colt és az új Lancer vonásai keverednek a 4,1 méter hosszú Concept-cX tanulmányautón, az orr egyértelműen a Lanceré, az üveg csomagtérajtóval borított far inkább a kisautóra hasonlít. Itt a Mini Clubmanhez hasonlóan két oldalra nyíló ajtókon keresztül lehet megközelíteni a poggyászteret, ami a Mitsubishi szerint praktikusabb megoldás a hagyományos, felfelé nyíló fedélnél. Hatalmas üvegfelületek teszik jellegzetessé a szabadidő-autó megjelenését, a hatalmas, 19 colos könnyűfém kerekek és a jelentősen kiszélesített sárvédők pedig még némi sportosságot is csempésznek a formatervbe.
A lemezek alatt is van érdekesség, hiszen a Concept-cX-et az új Lancer Evo intelligens összkerékhajtásával és dupla kuplungos, automatizált sebességváltójával, valamint egy új fejlesztésű, 1,8 literes turbódízel motorral szerelték fel. A korszerű, közös nyomócsöves erőforrás változó geometriájú turbófeltöltőt kapott, de teljesítményét csak később árulja el a Mitsubishi. Kipufogógázait oxidációs katalizátor és részecskeszűrő tisztítja meg, így könnyedén teljesíti a még be sem vezetett Euro 5-ös károsanyag-kibocsátási határértékeket. A japán gyár komolyan gondolja a környezet védelmét, amit az is bizonyít, hogy a Concept-cX utasteret bambuszból és egyéb növényi eredetű gyantákból készített ún. zöld műanyag borítja, ami a Mitsubishi saját fejlesztése. Az adatok és a rajzok alapján az autó fejlesztése már eléggé előrehaladott stádiumban lehet, valószínűleg a sorozatgyártás is megkezdődik pár éven belül.