Az új szabályozás szerint az EU területén 2012-től minden új autó maximum 120 g/km-es emissziós mutatóval rendelkezhetne. A német gyártó jelenleg is tárgyal az EU Bizottságával, mert szerintük a törvény sértené a méltányosság elvén alapuló kereskedelmet.
A Porsche által előállított modellek ma nem kevesebb, mint 289 gramm szén-dioxiddal mérgezik a levegőt kilométerenként átlagosan. Mivel a gyártónak szinte semmi esélye rá, hogy ezt a mutatót öt év alatt kevesebb mint felére csökkentse, jogi lépéseket megtételére kényszerülhet. Wendelin Wiedeking Porsche-igazgató a német Handelsblattnak adott nyilatkozatában, kifejtette, hogy szerinte a legracionálisabb az volna, ha minden egyes típusra különböző emissziós szabályozások lennének érvényesek, mivel a jelenlegi tervezet aránytalan előnyben részesíti az olcsó kisautókat gyártó cégeket.
A környezetvédők egy rémálma: Cayenne GTS