Minden eddiginél nagyobb figyelmet kap az autógyárak részéről a környezetvédelem. A Genfi Autószalon újdonságai között ugyanis rengeteg olyan gépjármű áll, amelynek alapvető célja az autók károsanyag-kibocsátásának csökkentése. Az autószalon előestéjén a BMW bejelentette, hogy a Daimler Chryslerrel (igen, a Mercedes-Benz) közösen új hibrid fejlesztésbe kezdenek, amire már eddig is volt példa. A kutatás lesz közös, és az eredményeket mindenki saját belátása szerint használhatja. A BMW ezzel egyidejűleg tovább fejlesztette igen kiváló turbódízel és benzines motorjait, így jó néhány új motorjuknak csökkent az étvágya, ami egyben azt is jelenti, hogy kevesebb károsanyagot bocsátanak ki. Természetesen a bajorok emellett a Hydrogen 7-re is büszkék lehetnek, amely ismét egy teljesen más oldalról közelíti meg a problémát, hiszen folyékony hidrogénnel üzemel.
A már említett Mercedes is fejlesztett valami újat, a szupertiszta dízelek sorát fogja a jövőben gazdagítani. Az új négyhengeres BLUETEC motor természetesen a most bemutatkozó C osztályban fog először belekerülni, de egyelőre csak tanulmány formájában létezik. A cég azt is eldöntötte, hogy a jövőben az R-, GL- és ML-osztályokból is készít BLUETEC verziót.
A hibrid autógyártásban élen álló Toyota már egészen összetett elképzeléssel rukkolt elő Genfben, ugyanis a cég már egy egész modellpalettára elég hibrid autóval rendelkezik. Itt mutatkozott be elsőként a Hybrid X koncepcióautó, amely továbbfejlesztette ez eddig is élenjáró hajtásukat, de Detroit után itt látható elsőként az FT-HS tanulmány (Future Toyota -Hybrid Sports), amely egy hibrid sportkocsi képét jeleníti meg.
A Toyotához hasonlóan több gyártó is a hibridekben látja a jövőt: itt lesz a Hondától egy sportos hibrid tanulmány, de még a Kia is elhozott egy Rio hibridet. Ez lesz várhatóan a legelérhetőbb árú hibrid egy ideig.
A Volkswagen is felismerte, hogy nekik is nyitni kell ebbe az irányba, bár ők még jelenleg csak ígéret címén tudnak felmutatni hibrid autót. Helyette viszont másban jeleskednek, létezik már fölgázos verzió, sőt bioetanolos Beetleről is hallhatunk már. A jelen azonban még másról szól, hiszen a genfi Autószalonon még a BlueMotion modelleken van a hangsúly. A Polo BlueMotion például mindössze 102 gramm széndioxidot bocsát ki kilométerenként, ami annyit tesz, hogy ezen a téren élenjáró. A turbódízel autónál semmi különlegeset nem találtak ki, csupán a legegyszerűbb megoldásokhoz nyúltak. Kisebb légellenállás, csökkentett gördülési ellenállás, hosszabb áttételek, így csökkentve a fogyasztást.
A kisebb formatervező stúdiók is fontosnak tarják, hogy a jövő autóiban környezetbarát modell dolgozzon, ezt láthatjuk Giugiaro, valamint a Fioravanti tanulmányában is.