Az eredeti Pivót a Nissan pontosan két éve mutatta be Tokióban, ahol apró méreteivel és a tolatást feleslegessé tevő elforgatható utaskabinjával sokak szívébe belopta magát. Utódja, a Pivo 2 rendelkezik az előd összes különleges tulajdonságával, melyekre a Nissan mérnökeinek sikerült rátenniük még egy lapáttal. A tanulmány meghatásáról a Nissan továbbfejlesztett nagy teljesítményű, kisméretű lítium-ion akkumulátora gondoskodik, a kormányzás és a fékezés pedig ún. by-wire technológiával (nem mechanikus kapcsolaton keresztül, hanem elektromos vezetékek segítségével) történik.
A 2005-ös tanulmánnyal ellentétben a Pivo 2-ben nem csak az utaskabin forgatható el, hanem kis motorok segítségével mind a négy kerék képes akár 90 fokos fordulat végrehajtására is. Ennek köszönhetően a kocsi már nem csak előre és hátra, hanem oldalra is képes haladni. Ezzel gyakorlatilag a gyerekjátékká válik a szűkös parkolóhelyek esetén gyakran fejfájást okozó ki- és beállás.
A Nissan mérnökei egy "Robotic Agent" elnevezésű beszélgető-programmal is ellátták az autót és bár a Pivo 2 személyében még nem az új KITT-et üdvözölhetjük, a japánul és angolul is beszédképes Robotic Agent sokkal elviselhetőbbé teszi a nagyvárosi dugókban történő magányos várakozást és, ha szépen kérjük, még parkolóhelyet is keres.
A Nissan az október 27-én kezdődő Tokiói Autószalonra a Pivo 2 mellett további 4 tanulmány- és szériamodellel érkezik, melyek közül a legjobban az új GT-R-t várja az autósvilág.