Már novemberben megírtuk, hogy a Mitsubishi egy dízel kupé tanulmánnyal készül Detroitra, de akkor csak rajzokat mutattak róla, most viszont az első gyári fotók is megjelentek az újdonságról. A 21 colos kerekeken gördülő, agresszív külsejű Concept-RA alumínium vázra épül, karosszériaelemei műanyagból vannak. Megkapta a tanulmány az új Lancer Evo X fejlett S-AWC összkerékhajtását, de ide még változó áttételű kormányzást és aktív lengéscsillapítást is tettek a japán mérnökök. De mégsem ez a legérdekesebb az autóban, hanem a motor: a 2,2 literes, négyhengeres dízel végre a gyémántos márka saját fejlesztése, szériaváltozata pár éven belül megjelenik a márka utcai autóiban. A tanulmányban 204 lóerőt és 420 Nm-t teljesít, ezt az óriási erőt az Evo X-ből származó dupla kuplungos, TwinCluth SST sebességváltó továbbítja a négy kerék felé.
A kétüléses Concept-RA látványos szárnyas ajtókat kapott
(Még több gyári fotó a galériában. Kattintson a képre!)
A másik újdonság a teljesen széria Lancer Ralliart, ami az Evo X és a mezei Lancerek közötti rést hivatott betölteni. Az Evo aktív központi differenciálműves összkerékhajtása, dupla kuplungos váltója és a kétliteres turbómotorja ebben is megtalálható, de az erőforrás itt 295 helyett csak 240 lóerőre képes. Ezzel a teljesítménnyel egyértelmű, hogy a Subaru Impreza WRX lesz az autó legfőbb konkurenciája. Kívülről a Ralliartot a sima Lancerektől harciasabb első lökhárítója, egyedi felnije, nagy légbeömlős alumínium motorházteteje, hátsó légterelője és a dupla kipufogója különböztetik meg. Egyelőre csak Észak-Amerikában biztos a forgalmazása, de elképzelhető, hogy Európába is hoznak majd belőle.