A Suzuki a Liana után az SX4 Sedant dobta mélyvízbe. Egy motorral és egyféle felszereltséggel azonban nem biztos a siker
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
Ha megkérdeznénk, melyik hazánk legkedveltebb autómárkája, ön mit válaszolna? Bizonyára elsőként saját kedvencét, de másodikként talán a Suzukit - abból látni a legtöbbet, tulajdonosaik pedig elégedettek vele. Hosszú évek óta vezeti az eladásokat, és ez azt is jelenti, hogy Suzuki-tulajdonosból van nálunk a legtöbb. Visszakanyarodva az első kérdéshez: ez lehet a legnépszerűbb márka.
Ha az eladásokat nézzük, biztosan igaz ez az állítás, de a rosszmájúak sosem feledik el megemlíteni: csak az ára miatt tart itt a Suzuki. Ez az állítás két dolog miatt nem lehet teljesen igaz. Ha szétnézünk az országban, megfigyelhetjük, hogy bizony rengeteg elégedett Suzuki-tulaj van, persze ebben is szerepet játszhat az, hogy olcsón jutottak hozzá a portékához. Aki manapság elmegy egy Suzuki-kereskedésbe, láthatja, hogy a Suzuki már nem feltétlen olcsó. Vannak olyan modelljeik, amelyek nagyon alacsony áron megvehetők, de már nem annyira árcentrikus ez a márka.
A 2,5 méteres tengelytáv megmaradt, de sima SX4-hez képest a Sedan 39 centiméterrel hosszabb
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
A Swift óta ugyanis megindult valami: a mai autóik sokkal színvonalasabbak, sorra jönnek a jobb modellek. A Swift most is sláger, míg a nagyobb testvér, az SX4 is egészen népszerű lett. Hiába a hazai gyártás nagy úr. A Suzuki iránti érdeklődés nagy, sokan olvassák, ha az Swift sport verziójáról cikkezünk, mint ahogy a Splashről szóló első információkra is sokan kattintottak. Minden, ami Suzuki, érdekes, így az SX4 Sedan is. Bizonyára sokan várták ezt a modellt, amely a megszállottak szerint tipikusan magyar specifikus modell. Olcsó, tágas limuzin - vagy mégsem?
Valahogy az SX4 Sedanról az maradt meg bennem, hogy a kevesebb több, vagy fordítva. Sokan kérdezték, mivel jobb, mint az SX4. Egyetlen válaszom van erre a kérdésre. A tengelytávja ugyanakkora, ezáltal a belső méretek nem változtak forradalmian, csupán a kicsi-tömzsi modellből készítettek egy hosszúkás és magas limuzint. A 39 centis hossznövekedés hatására a korábbi 270 literes csomagtartóból 515 literes lett, de más kedélyjavító változást nem sikerült észrevennem.
Többen a formáját is kritizálták, valljuk be, jogosan. Nem ez a valaha legyártott legszebb Suzuki, pedig a kék fényezés még dob is rajta
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
Az SX4 Sedan igen egyszerű modell jelenleg a Suzuki kínálatban: egy motorral és egy felszereltséggel lehet még csak választani. Az egyetlen variálási lehetőség abban merül ki, hogy ötfokozatú kézi vagy négyfokozatú automatával kérjük. Az SX4-ből ismert kapcsolható összkerékhajtást ebben az autóban elfeledhetjük, mint ahogy a magasabb szintű felszereltséget is, hiszen jelenleg csak a GLX+ kapható.
Sajnos így viszont az autó elég szegényes, csak a 107 lovas 1,6-ost lehet választani. Valahogy olyan érzésem van, kicsit átgondolatlanul dobták piacra ezt az autót. Lenne még itt motor, amelyet bele lehetne építeni. Itt van például az 1,5-ös, amely a csekély teljesítményre vágyóknak ígéretes lehetne, főleg a kedvezőbb kötelező besorolás miatt. A dízelmotorról állítólag a jövőben már gondoskodnak.