A front összetéveszthetetlenül volkswagenes, de a tető esése sportautós
(Még több gyári fotó a galériában. Kattintson a képre!)
A Passat CC hossza 30 mm-rel, szélessége 36 mm-rel több a sima Passaténál, magassága viszont az alacsonyabb tető miatt 52 mm-rel kevesebb, talán ezért lett a légellenállási együttható különösen jó, 0,29. A CC orr-része az ismert Volkswagen-stílusjegyeket hordozza magán, de a hátsó résznél úgy tűnik, szabad kezet kaptak a formatervezők, és óriási lámpákkal, valamint a csomagtérfedél tetején kialakított légterelővel hálálták meg a bizalmat. Hatalmas, 750 mm hosszú, 1120 mm széles, elhúzható üvegtetőt is kapott az autó, ami minden bizonnyal sok napfényt enged az utastérbe.
A far a Chrysler Sebringre emlékeztet, de azért a Volkswagené elegánsabb
(Még több gyári fotó a galériában. Kattintson a képre!)
Belül az ismert Passat-műszerfal fogadja az utasokat, de lecserélték a klíma vezérlőpaneljét, a műszereket és a kormánykereket, hogy némileg sportosabb legyen az összhatás. Elöl-hátul sportos, jó oldaltartású üléseket találunk, a hátsó pad csak két személy szállítására alkalmas a középső rekesz miatt. Az elsőkhöz ülésfűtés és szellőzés is rendelhető, hátul csak a fűtés lehetséges. A dinamikus forma ellenére a csomagtartó csak 30 literrel kisebb, mint a sima Passat esetében, de így is 535 literes.
A Passat műszerfalát sportos kiegészítőkkel dobták fel. Hangulatvilágítás és új navigációs rendszer is lesz
(Még több gyári fotó a galériában. Kattintson a képre!)
A Passat CC-ben debütál a Volkswagen saját fejlesztésű "sávasszisztense", ami 65 km/óra felett használható. Ez kamerákkal figyeli a sáv széleit jelző felfestéseket, és ha irányjelző használata nélkül próbálunk sávot váltani, akkor visszakormányozza az autót a saját sávjába. Természetesen a rendszert felül lehet bírálni minimális erőkifejtéssel, de ha mindkét kézzel elengedjük a kormányt, a sávasszisztens kikapcsolja magát. Ezenkívül a CC-t felszerelték még tolatókamerával, az autót a parkolóhelyre automatikusan bekormányzó rendszerrel és távolságtartó tempomattal is, amely vészhelyzetben készenlétbe helyezi a fékeket. Ezeken kívül a 170 lóerőnél erősebb változatok a Dynamic Drive Control nevű rendszert is megkapják, amely három fokozatban (Normal, Sport és Comfort) állítja a lengéscsillapítók keménységét és a kormány rásegítésének mértékét, a beállításokat a váltó mellé tett gombokkal lehet megváltoztatni.
Csak ketten utazhatnak hátul. Ők viszont fejedelmi kényelemben
(Még több gyári fotó a galériában. Kattintson a képre!)
Három benzines és két dízelmotorral jelenik majd meg a CC. A leggyengébb Otto-motor az új, 1,8 literes, 160 lóerős TSI, de ezzel is 8,6 másodperc alatt érhető el a 100 km/óra, a végsebesség pedig 222 km/óra. Ennél egy fokkal izmosabb a kétliteres, 200 lóerős TFSI-vel ellátott modell, míg a legerősebb CC-ben egy 3,6 literes, 300 lóerős hathengeres erőmű dolgozik, ehhez az összkerékhajtás is széria lesz. A csúcsváltozat 5,6 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára, végsebessége az elektronikus korlátozás miatt 250 km/óra lesz. A dízelrajongók sem maradnak kupé nélkül, ők a kétliteres TDI közös nyomócsövesre átállított változatai közül választhatnak 140, illetve egy 170 lóerővel, 5,8, illetve hatliteres átlagfogyasztással. Minden motorhoz kérhető az új, hétfokozatú DSG váltó, de a kétlitereshez hagyományos Tiptronic is lesz, kormány mögötti váltófülekkel.
Az importőr tájékoztatása szerint a Passat CC magyarországi értékesítése júliusban kezdődik el.