Sártengerré ázott, ködbe vesző pályák fogadták péntek reggel az Argentin-rali versenyzőit, így Mikko Hirvonen a megszokottól eltérően előnyt kovácsolhatott abból, hogy elsőnek indult. A pontversenyt vezető finn jól kezdett, 48 másodperccel előzte meg a második leggyorsabb egységet, Latvaláékat, Loeb - egy megperdülés ellenére - harmadik időt ért el. Már az első szakasz rajtjáig sem jutott el az egyik Suzuki SX4 WRC, P-G Andersson autójának ezúttal az elektronikája mondott csődöt.
A második gyorsasági talán még nehezebb feltételek mellett zajlott, a szinte átláthatatlan ködnek Latvala vált áldozatául, felborult Fordjával. Bár az autót nagy kár nem érte - csupán a szélvédő repedt be -, több mint kilenc percbe került a mutatvány.
A nap felénél Hirvonen és Loeb mögött a Subarut hajtó Atkinson állt a harmadik helyen, idén már sokadszor megelőzve csapattársát, Petter Solberget. Ötödik pozícióban Galli volt, aki élete legszörnyűbb két gyorsaságijának nevezte a reggelieket, és abban bízott, hogy délutánra felszáradnak a pályák.
Ez meg is valósult, ám ennek ellenére két menő is kiesett az ötödik szakaszon: Hirvonen és Henning Solberg is sérült futóművel kényszerült az út mellé. Az első hely így Loeb ölébe hullott, aki ekkor már 50 másodperccel előzte meg a két gyári Subarut. A sérült első futóművel küzdő Petter Solberg harmadik helyére Sordo és Galli is pályázott, a spanyol végül a kormánymű hibája miatt lemaradt.
A nap végére Loeb másfél perces előnyt szedett össze, mögötte azonban sűrű a mezőny. Atkinson, Solberg, és Galli szorosan követik egymást, és Sordo sincs lőtávolon kívül. A hatodik helyen a hazai pályán versenyző Villagra áll Fordjával, megelőzve Wilsont, és a délelőtti borulása óta folyamatosan felkapaszkodó, délután gyorsaságikat nyerő Latvala előtt.
A PWRC mezőnyében hasonló káosz uralkodott egész nap. Kezdetben a subarus Arai vezetett, majd Aigner vette át a helyét (a tavalyi bajnok japán közben ki is esett), és ahogy várható volt, a helyi versenyzők - Ligato és Beltrán - jöttek be a második, illetve harmadik helyre.
A magyarok, Mayer Gábor és Tagai Róbert derekasan helytálltak, folyamatosan a mezőny közepén autóztak, és Subarujuk is bírta a strapát. Ha nem hibáznak, és az autó is úgy akarja, szép eredményt érhetnek el.
Szombaton ismét kilenc gyorsasági szakasz vár a csapatokra, Loeb megnyugtató előnye birtokában kímélheti Citroënjét, és figyelheti, hogy ki kerül ki győztesen a mögötte dúló csatából.
A verseny állása az első nap után:
1. | Loeb/Elena | Citroën | 1:54:28,0 |
2. | Atkinson/Prevot | Subaru | +1:30,6 |
3. | Solberg/Mills | Subaru | +1:38,9 |
4. | Galli/Bernacchini | Ford | +1:47,7 |
5. | Sordo/Marti | Citroën | +2:06,9 |
6. | Villagra/Companc | Ford | +4:48,3 |
7. | Wilson/Martin | Ford | +6:18,3 |
8. | Latvala/Antilla | Ford | +9:27,5 |
1. | Aigner/Wicha | Mitsubishi | 2:06:49,0 |
2. | Ligato/Garcia | Mitsubishi | +1:38,1 |
3. | Beltrán/Rojas | Mitsubishi | +1:47,1 |
13. | Mayer/Tagai | Subaru | +12:03,3 |