Szárnyal a Citroën, és Loeb sem hibázik, de még hátravan egy nap
Reggel Solberg kezdett a legjobban, és összetettben rögtön meg is előzte csapattársát, Atkinsont. Loeb megnyugtató előnye ellenére sem örült, így nyilatkozott az első két szakasz után: "Az első gyorsasági rettenetes volt, elsőként indulva 15-20 centis sárban kellett mennem, a kerekek folyamatosan kipörögtek. Kicsit aggódom, hogy milyenek lesznek ezek az utak délutánra, amikor újra végigmegyünk rajtuk."
Rájárt a rúd a Munchi's Ford csapatra: az első nap után hatodik helyen álló Villagra defekttel kezdett, a gyorsaságin végrehajtott kerékcseréje három percbe került, Luis Pérez Companc pedig rosszul érezte magát, és kiállt a 16. helyről. Latvala kálváriája is véget ért, az első gyorsaságin odaütötte a kocsi alját egy sziklához, ennek következtében megsérült egy elektromos kábel, és hiába javították meg a cél után a Fordot, kikéstek az időből.
Solberg szombaton öt gyorsaságit nyert, és a második helyen áll. Rég ment ilyen jól
Később tovább folytatódott a két Subaru csatája a második helyért, Petter Solberg nyúlfarknyi előnnyel jött be a napközbeni szervizelésre. Ugyanide Galli negyedikként érkezett, ám alaposan megrongálódott autóval. Így mesélte el a történetet az olasz: "A 14. szakaszon átkeltünk egy vízátfolyáson, onnantól folyamatosan füst terjengett a kocsiban. Később kiderült, hogy a kábelek zárlatosak lettek, és annyira bizonytalanná vált az elektronikai rendszer működése, hogy ki kellett állnunk. Nagyon sajnálom, mert jó helyen voltunk."
A Stobart csapat mindhárom autója rövid idő alatt kiesett, Galli után Henning Solberg és Wilson is búcsúzni kényszerült, az ifjú brit futóműve sérült meg. A zárónapon - a super rally szabályok értelmében, jelentős büntetéssel - alighanem mindhárman folytatják Loeb közben folyamatosan szállította a jó időket, a sok búcsúzó miatt Hirvonen pedig a pénteki, 25 perces büntetésének dacára újra pontszerző helyre került.
Hullottak a Fordok egész nap, Latvala, Galli, Wilson, H. Solberg, és Pérez-Companc is búcsúzott. Többségük vasárnap folytatja
Nap végére eldőlni látszott a második hely sorsa is, Atkinson lemaradt Solbergtől, a csapat nem akarja kockáztatni a két dobogós helyezést. Két Subaru egyébként utoljára 2003-ben, a brit futamon állt a pódiumon. Sordo ért be a negyedik helyre, ötödik a privát C4 WRC-t hajtó zimbabwei Rautenbach.
A szériaautósok (PWRC) mezőnyében is volt esemény bőven, Aigner vezet továbbra is, és már az abszolút hetedik helyen áll. A Subaruk jönnek fel, Al-Attiyah már a második. A katari versenyző főszerelője a magyar Borsos Péter, az ő sikere is ez a remek pozíció. Kiváló részeredményeket ért el a Mayer/Tagai páros. A nap első felében folyamatosan küzdöttek a durva talaj okozta károkkal, de a Prodrive csapat kicserélt minden sérült alkatrészt, és délután egy kiemelkedő, kategória második, abszolút nyolcadik időt is futott a magyar egység.
A PWRC mezőnyét óriási kihívás elé állítják a körülmények, a képen látható Ligato is elvérzett a szombati első gyorsaságin
Vasárnapra mindössze három, összesen 44 kilométer hosszú gyorsasági szakasz maradt. Loeböt csak valami fatális hiba választhatja el idei harmadik győzelmétől, és Mayerék is izgulhatnak, hiszen jelenleg a tizedik helyen állnak a kategóriában - az első nyolc kap pontot a világbajnoki értékelésben.
A verseny állása a második nap után:
1. | Loeb/Elena | Citroën | 3:28:16,5 |
2. | Solberg/Mills | Subaru | +1:19,6 |
3. | Atkinson/Prevot | Subaru | +2:08,5 |
4. | Sordo/Marti | Citroën | +3:32,1 |
5. | Rautenbach/Senior | Citroën | +18:00,1 |
6. | Hirvonen/Lehtinen | Ford | +24:44,5 |
7. | Aigner/Wicha | Mitsubishi | +25:27,2 |
8. | Villagra/Companc | Ford | +25:53,4 |
A PWRC állása:
1. | Aigner/Wicha | Mitsubishi | 3:53:43,7 |
2. | Al-Attiyah/Patterson | Subaru | +0:51,1 |
3. | Beltrán/Rojas | Mitsubishi | +1:06,7 |
4. | Mayer/Tagai | Subaru | +22:31,8 |