A GM jelenleg a GMT900 nevű platformot használja a nagy SUV-okhoz, erre építi a Chevrolet a tengerentúlon rendkívül népszerű Tahoe-t, a GMC pedig a Yukont. Ez a két modell nem csupán méretében a legnagyobb, de meglehetős magabiztossággal is uralják a kategória eladási statisztikáit. A hatását már a tengerentúlon is egyre inkább éreztető olajválság miatt a GM nem szeretne lemondani vásárlóiról, akik az emelkedő üzemanyagárak miatt valószínűleg hamarosan kisebb autó után néznek majd. Emiatt a gyár áttérne a Lambda nevű platform használatára - számol be a döntésről az Automotive News.
A GM azért nem mond le teljes egészében a nagyméretű SUV-okról, legalábbis egyelőre, hiszen egy olyan piacon, amelyen a Mercedes-Benz, a Porsche és az Audi már nem kis számú eladással büszkélkedhet, a General Motorsnak alaposan össze kell szednie magát, ha a cég a nagyméretű autók nélkül is eltartó eredményeket szeretne produkálni.
"Nekünk vannak a leggazdaságosabban működő autóink a szegmensben, és nem tervezzük, hogy lemondjunk róluk. Nem adjuk fel a nagyméretű autók piacát, továbbra is vezetni szeretnénk az eladásokkal, még akkor is, ha a jövőben zsugorodni fog a piac." - jelentette ki Tom Wilkinson, a GM szóvivője.
A GM egyelőre azt sem árulja el, hogy milyen formában tervezi a platformváltást, illetve hogy a jövőre nézve milyen modellekkel venné célba a gazdaságosabb autókat keresőket. A cégcsoportnak körülbelül 2012-ig van ideje gondolkodni, ugyanis a SUV-ok modellfrissítése ekkor lesz esedékes. A korábbi új modellekkel kapcsolatos tervek megmaradtak, és folyik az új modellek fejlesztése, valamint a hibrid technológia további alkalmazásának lehetőségét is tovább kutatja a gyár.