Rekorddal érkezik a Mégane R26.R

Vágólapra másolva!
A Renault még tovább húzta a Mégane F1-es sorozatát, ezzel megalkotva a leggyorsabb elsőkerék-meghajtású sportkocsit. Az R26.R 123 kilót ledobott magáról, miközben a futóműve még sportosabb lett. A végeredmény egy fantasztikus idő a Nordschleifén.
Vágólapra másolva!

A Renault minden idők egyik legjobb elsőkerekes sportkocsiját mutatja be a londoni autószalonon, amelyre jobb alkalmat nem is találhattak volna. A Mégane RS F1 R26-os változatától már eddig is tudtuk, hogy kiváló sportkocsi, számos díjat nyert, köztük Nagy-Britanniában is.

A franciák azonban most egy igazán durva változattal akarják lenyűgözni a hot hatch rajongókat, ezért kijött a kompromisszummentes R26.R. A Renault ráadásul a legjobb ajánlólevelet adta az autó mellé, amit csak létezik, ugyanis kivitték a legendás Nordschleifére, ahol a 8:16.9-es időt ért el az autó. Ezzel ez a Megane R26.R a leggyorsabb elsőkerekes sportautó, és nála sokkal erősebb nagyágyúkat pipált le, mint például a 422 lovas új Camarót, a Porsche Cayman S-t, Audi S5-öst vagy éppen a Nissan 350Z-t vagy a Honda NSX-et.

Az R26.R motorjához a franciák nem nyúltak, inkább egy sokkal jobb módszerhez folyamodtak, csökkentették az autó tömegét. Kidobták a hátsó üléseket, az utas- és függönylégzsákokat, eltávolították a klímát, a hátsó ablakmosót, a fűtött hátsó ablakot, a ködfényszórókat, a fényszórómosókat, és eltűnt a hangszigetelés jelentős része is. Ezenfelül szénszálas lett a motorháztető (7,5 kg spórolás), az oldalsó és hátsó üvegeket polikarbonátra cserélték, és a Sabelt kagylóülés is karbonszál, valamint alumínium felhasználásával készült.

A Megane RS F R26 amúgy sem rossz futóművét még tovább finomították, újak rugók, a stabilizátorok és a piros felnik. Gumiból is lehet Toyo semi-slicket rendelni. A négydugattyús Brembo első fékek eddig is jól üzemeltek, de most a csökkenő tömeg hatására még jobban állhatják a sarat.

Az autó teljesítménye azonban megmaradt 230 LE, és továbbra is 310 Nm-es nyomatékra képes. Álló helyzetből 6 másodperc alatt gyorsul százra, egy kilométer megtételéhez állórajttal 25,9 másodperc szükséges. Az autóból a hírek szerint összesen 450 darab készül majd és felárért bukócsövet is lehet bele kérni.

Forrás: [origo]Forrás: [origo]Forrás: [origo]
Forrás: [origo]Forrás: [origo]Forrás: [origo]




Hivatalos gyári videó a körrekordról

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!