A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
1
HUNMagyarország
09:00KézilabdaBrazília-Magyarország
HUNPongrácz Bence
10:30CselgáncsIsmael Alhassane-Bence Pongracz
HUNPásztor Flóra
10:55VívásFlora Pasztor-Jacqueline Dubrovich
HUNAndrásfi Tibor
12:50VívásRuben Limardo-Tibor Andrasfi
HUNFucsovics Márton
13:30TeniszMarton Fucsovics-Rafael Nadal
HUNMarozsán Fábián
15:00TeniszFabian Marozsan-Ugo Humbert
HUNHámori Luca
17:22ÖkölvívásGrainne Walsh-Ana Hamori
HUNMagyarország
19:30VízilabdaFranciaország-Magyarország
NyílNyíl

Kompresszoros V6-os az Auditól

Vágólapra másolva!
Mindent elárult új, háromliteres TFSI motorjáról az Audi, amely várhatóan a gyártó több típusában is felbukkan majd. A közvetlen befecskendezéses, kompresszoros erőmű 290 lóerős, csúcsnyomatéka 420 Nm.
Vágólapra másolva!

Az Audi riválisai a nagyobb motoroknál is inkább a turbótöltőket preferálják, míg az ingolstadtiak most bemutatott erőforrását kompresszor lélegezteti. Legújabb motorjuk a V6-os 3,0 TFSI, amelynek gyártása még ebben az évben megkezdődik. A 290 lóerős kocsi 420 Nm-es csúcsnyomatéka 2500-as és 4850-es fordulatszám közt jelentkezik. Összehasonlításképpen a BMW hasonló méretű, ikerturbós soros hathengerese 306 lóerős, és 400 Nm-es csúcsnyomatéka pedig 1300-as és 5000-es fordulatszám közt jelentkezik.

Az Eaton Roots-féle kompresszor óránként ezer kilogramm friss levegővel látja el a hengereket, a nyomás pedig a 0,8 bar-t is elérheti. A kompresszor olyan kicsi, hogy a 90 fokos szöget bezáró hengersorok közé simán befért. Az Audi szerint az új motor átlagfogyasztása valahol 10 liter/100km körüli lesz. Először várhatóan az őszi Párizsi Autószalonon mutatkozik be az erőforrás az S4 és S4 Avant modelljeiben. Nagy a valószínűsége annak, hogy e két modell számára az Audi kicsit feljebb tornázza a csúcsteljesítményt, ami a vezérlés módosításával bőven 290 lóerő fölé mehet.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!