Óriási külső tükrök és háromrészes szélvédő segítik a kilátást
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
A párizsi bemutatón egyszerűen csak varázskockának nevezett C3 Picasso már-már kilóg az Európában B szegmensnek nevezett kisautóosztályból, hiszen hossza 408 centi, ami előrevetíti, hogy nem kell majd szorongani a hátsó üléssorban sem. Formája minden, csak nem unalmas, pedig a doboz alakú autók formatervéből a legnehezebb valami emészthetőt kihozni. A francia kocsi trükkje az, hogy minden sarkát lekerekítették, hatalmas kerékjáratokat és divatos lámpákat helyeztek el rajta (hátul alul és fölül is), valamint a hagyományos szélvédő helyett a C4 Picassóéhoz hasonló, háromrészes panorámaüveget terveztek rá. Ez nagyszerű kilátást biztosít az elöl ülőknek, és ha még a feláras üvegtető is az autóban van, akkor az összesen 4,5 négyzetméternyi üvegfelület miatt szinte már egy guruló akváriumban érezheti magát az ember.
Akár mutatós, fekete-ezüst 17 colos felnikkel is meg lehet venni az új Picassót
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
Padlólemeze a PSA-konszern szokásos, 254 centis tengelytávú kisautó platformja, erre épül például a Peugeot 207 is, de a lényegesen magasabb karosszéria miatt az üléseket itt följebb tehették. Ez a régi trükk most is bejön, hiszen így jó a kilátás, és a lefelé lógó alsó végtagok miatt a lábteret nagyobbnak érezzük, mint amekkora valójában. Elöl nagyon jó ülni a puha tömésű, bár kissé keskeny székekben, a kilátás pazar, mert a vékony tetőoszlopok nem takarnak ki sokat a széles látómezőből. Könnyű megtalálni az ideális vezetési pozíciót, mert az olcsóbb változatokban is állítható az ülésmagasság, illetve a kormány is mélységben és magasságban.
Másfél köbméter a csomagtartó befogadóképessége lehajtott ülésekkel
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
Még a formázatlan hátsó ülések is kellően megtámasztják a magasabb utasok combját, így nem kell felhúzott térddel kuporogni, mint egy hagyományos kisautóban. Én a 179 centimmel gond nélkül befértem a saját magamra beállított vezetőülés mögé, a térdeim és a támla között még 2-3 centi is maradt; nemrég ültem egy Mercedes E osztályban hátul, hát az sem volt sokkal tágasabb. Fejem fölött még több hely, legalább tíz centi maradt, ami a közel függőleges oldalfalakkal jó térérzetet biztosít, csak a belső szélesség nem túl nagy - végül is egy kisautóról van szó. Persze a nagy hátsó lábtér csak abban az esetben igaz, ha a 15 centis sínen csúsztatható hátsó ülések a leghátsó állásban vannak. Ha a 2/3-1/3 arányban osztott hátsó padot koppanásig előretoljuk, akkor már csak a tíz éven aluliak vagy a gyerekülésben trónolók fogják kényelmesnek találni, cserébe ilyenkor a csomagtartó térfogata 385 literről 500 literre bővül kalaptartóig pakolva. Ennek háromszorosára nő a tér, ha a hátsó üléseket lehajtjuk, ami már kisáruszállító-mércével is tekintélyesnek mondható.