Jó idő, remek pályák, és 18 gyorsasági szakasz várta a versenyzőket Ózd környékén. A versengés már péntek este megkezdődött a stadion salakján, ahol a végeredménybe nem számító körözésen a visszatérő közönségkedvenc, Turi Tamás volt a leggyorsabb Spici és Asi előtt.
Szombaton már számítottak a tizedek, így az előzetes esélyeknek megfelelően a Benik, Spitzmüller, Turán trió osztozott az első három helyen. A Focus WRC-t hajtó címvédő igencsak jól ébredt, hiszen sorra nyerte a szakaszokat, és az első szervizig több mint hét másodperces előnyt gyűjtött. A többi WRC-s egység csak a negyedik helyért meccselhetett, közülük Herczig nyomta legjobban a pedált, mögötte Turi, és a régi Subarut újabbra cserélő ifj. Érdi vívott az ötödik pozícióért. Az N csoportban Asi már ekkor magához ragadta a vezetést, nemcsak magyar vetélytársait, hanem az S2000-es Grande Puntóval szlovák színekben induló Béres Józsefet is maga mögé utasította.
Spitzmüller Csaba nagyon komolyan gondolja, hogy bajnok akar lenni, immár aszfalton is győzött
(Még több kép a galériában. Kattintson a képre!)
Utóbbi pilótát az is hátráltatta, hogy autójának végsebessége a rövid áttétel miatt csak 168 km/h óra volt, míg Asi és a többi Mitsubishi akár 200 feletti sebességet is elérhetett. Ez a tempós gyorsaságikon sokat számított, hiszen volt olyan, melyen az első három WRC-s páros 150 km/h feletti átlagot ért el. (A szabályok szerint azt a szakaszt ki is kellett volna venni a versenyből.)
A következő körben - a reggeli három szakasz ismétlődött - nem változott a felállás, Benik volt a leggyorsabb Spitzmüller előtt, aki az ötödik, és a hatodik szakaszon tudott csak visszavágni. Délután Benik autója elromlott, a hajtással akadtak problémák, és bár a célvonalon még átmentek, ki kellett állniuk. A potenciális győztesek száma így kettőre csökkent, Spiciéknek már csak Turán Frigyesékre kellett figyelniük. Ők még reggel rossz gumit választottak, így 10-15 másodpercet ajándékba adtak a Mitsubishi WRC-vel versenyző éllovasnak, de e nélkül is legfeljebb csak szorosabbá tudták volna tenni a csatát.
Benik Balázs az első nap fantasztikusan kezdett, hatból hat gyorsaságit nyert meg. Aztán a hetediken a technika megadta magát
(Még több kép a galériában. Kattintson a képre!)
Az első nap végére Vizin László Subaruja is elfáradt, így a bajai veterán is kiesett, pedig vele ez igen ritkán fordul elő. Az N-eseknél továbbra is Asi dominált, S1600-ben pedig kéttagúra fogyatkozott a mezőny, miután Pálinkás és Ollé is kiesett. A Kakuszi testvérpár nemsokára magára maradt a kategóriában, miután Gyarmatiék is feladták.
Vasárnap reggel már hét óra előtt rajtolt az első pilóta, Spitzmüller, de csak az ő idejét mérték, a többiek már etapként teljesítették a szakaszt, ugyanis az egyik részen hiányoztak a tempó visszafogására kitett gumik. Turánnak így egyre kisebb esélye maradt 17 másodperces hátrányának lefaragására, pedig a bajnokságban élen álló pilóta nagyon szeretett volna győzni. Mögöttük is ment az adok-kapok: Turi és ifj. Érdi felváltva követték egymást a negyedik helyen. Az "A" csoportot vezető Pethő/Rubóczky páros nagyot bukott a tizenkettedik szakaszon, szerencsére a versenyzőknek nem esett bajuk.
Turi Tamás újra visszatért a mezőnybe, de ezúttal nem tudott dobogós helyen menni. Ezzel a Corollával a negyedik pozíció is szép eredmény
(Még több kép a galériában. Kattintson a képre!)
Hat gyorsaságival a cél előtt kezdett kialakulni a végeredmény, mivel kevés kivétellel akkorára nőttek a különbségek, hogy a legtöbben már a biztos célba érést tartották szem előtt. Spitzmüller végül majdnem fél perccel győzött Turán előtt, így egy ponttal átvette a vezetést összetettben is. Veszprémhez hasonlóan harmadiknak ért be Herczig, akik az éllovasokat nem tudták megszorongatni, de a többieknél meg ők voltak jóval gyorsabbak. A tíz éves, de igen jó erőben lévő Corolla WRC-t negyediknek hozta be Turi Tamás, ötödik lett az ifj. Érdi/Penderik páros. Asi a hatodik, kategóriatársait ezúttal is messze elhagyva.
Két futammal a bajnokság vége előtt már bajnokot is avattak Ózdon, Hideg Krisztiánt az "A" csoportban már senki nem érheti utol, és az A8-as kategóriában is mindössze egy pontot kell szereznie. A7-ben pedig Janzer György tett szert behozhatatlan előnyre, ráadásul úgy, hogy ez egy fél másodpercen múlt: ennyivel végeztek Kőváry előtt, aki ha megelőzi Janzert, matematikailag még lehetett volna bajnok.
Ezúttal is Asi volt a leggyorsabb nem WRC-s, sőt egy WRC-t is elkapott az N/4-es Mitsubishivel
(Még több kép a galériában. Kattintson a képre!)
Ózdon a Historic mezőny, és a másodosztály is szerepelt, előbbiek szombaton, utóbbiak vasárnap. Az öreg autók versenyében a Wirtmann/Schneer páros volt a leggyorsabb, a Ford Escort Mk I-gyel, a végére erősen megfogyatkozó másodosztályban pedig a Hevesi/Bauer duó nyert, Honda Civic-kel.
A ralibajnokságból két futam van hátra, egy murvás, és egy aszfaltos. Úgy tűnik, Spitzmüller mindkét talajtípuson nagyon gyors, de a bajnoki címbe Turánék, és az ózdi kieséssel komoly hátrányba került Benikék is beleszólhatnak még.
A verseny végeredménye:
1. | Spitzmüller/Kazár | Mitsubishi Lancer WRC | 1:21:02,3 |
2. | Turán/Benics | Peugeot 307 WRC | + 0:29,4 |
3. | Herczig/Csökő | Subaru Impreza WRC | + 1:50,3 |
4. | Turi/Tóth | Toyota Corolla WRC | + 2:31,5 |
5. | ifj Érdi/Penderik | Subaru Impreza WRC | + 3:32,4 |
6. | Asi/Pikó | Mitsubishi Lancer Evo IX N4 | + 3:50,9 |
7. | Borsi/Baranyai | Subaru Impreza WRC | + 3:55,2 |
8. | Béres/Müller | Fiat Grande Punto S2000 (N4) | + 5:25,5 |
A kategóriák győztesei:
A8 | Hideg/Kerék | Mitsubishi Lancer Evo VI |
A7 | Tárnok/Herr | Renault Megane Maxi |
A6 | Krózser/Fodor | Citroën C2 R2 |
A5 | Kovács/Istovics | Skoda Felicia |
S1600 | Kakuszi/Kakuszi | Renault Clio S1600 |
N4 | Asi/Pikó | Mitsubishi Lancer Evo IX |
N3 | Ábrahám/Tóth | Honda Civic Type-R |
N2 | Kurtos/László | Honda Civic VTi |
H10 | Keszler/Hágen | Audi Coupé S2 |
H9 | Szabó/Verba | Lada VFTS |
1. | Wirtmann/Schneer | Ford Escort Mk I. | 1:42:04,5 |
2. | Hajtós/Pongrácz | Wartburg 353W | + 9:52,1 |
3. | Kovács/Szántai | Trabant P60 | + 32:59,8 |
Rally II. osztály:
1. | Hevesi/Bauer | Honda Civic VTi | 51:12,6 |
2. | Kuncz/Csontos | Honda Civic VTi | + 1:20,6 |
3. | Hozmann/Kertész | Opel Astra OPC | + 2:23,9 |
Az abszolút értékelés állása:
1. | Spitzmüller/Kazár | Mitsubishi Lancer WRC | 95 pont |
2. | Turán/Benics | Peugeot 307 WRC | 90 pont |
3. | Benik/Lukács | Ford Focus WRC | 65 pont |
4. | Herczig/Csökő | Subaru Impreza WRC | 62 pont |
5. | Asi/Pikó | Mitsubishi Lancer Evo IX N4 | 54 pont |
6. | Vizin/Zsíros | Subaru Impreza WRC | 52 pont |
7. | Hideg/Kerék | Mitsubishi Lancer Evo VI A8 | 41 pont |
8. | Turi/Tóth | Toyota Corolla WRC | 35 pont |