A Lada 2003-ban mutatta be az együléses Revolution versenyautó-tanulmányt a Frankfurti Autószalonon. Az a modell 1,6 literes, 215 lóerős benzinmotort kapott, gyorsulása pedig 6,5 másodperc volt 100 km/órára.
A Párizsi Autószalonra a gyár újabb tanulmánnyal készült, mégpedig a Revolution koncepció legújabb generációjával. A mindössze 1103 kilogrammos, szénszálas karosszériájú autó elődjénél sokkal izmosabb, kétliteres, 245 lóerős Renault-turbómotort kapott, illetve a tervek között szerepel egy 3,7 literes, V6-os, 350 lóerős, a Nissantól származó erőforrás opcióként. Már a Renault-motorral is szélvészgyors az autó, amit az 5,9 másodperces gyorsulási érték, és a 248 km/órás elméleti végsebesség is jelez. A gyár tervei szerint a Revolution egy új versenyszéria autója lenne, utcai kivitel ezért nem készül majd belőle.
A Revolution 3 modellt egyszerű formaterv tanulmányként állította ki a Lada Párizsban, még az sem biztos, hogy az említett motor benne van. A jövő évi Frankfurti Autószalonra már a végleges verziót ígéri a gyár, a forgalmazást pedig 2010-re tervezik, kizárólag versenycsapatok számára.