Daciát a munkásoknak! - Pick up és Van bemutató

Vágólapra másolva!
A Dacia alaposan megerősíti kínálatát 2009-re: a felfrissített Logan, MCV és az új Sandero után hamarosan kapható lesz nálunk is a platós Pick up és a szekrényhátú Van. Előbbi a kelet-európai farmerek, utóbbi az áruszállítók kedvence lehet.
Vágólapra másolva!

Fotó: Nógrádi Attila [origo]

Még a legdrágább dízelváltozat ára is kétmillió alatt lesz
(Még több Pick up fotó a platós Dacia galériájában. Kattintson a képre!)


Kezdjük mindjárt a legnagyobb durranással, amit igazából nem is lehetett kipróbálni, csak megtapogatni a sajtó számára rendezett Dacia-napon. A fő attrakció nem más, mint a platós Dacia, amely az őszinte Pick up nevet kapta, és Romániában már március óta kapható, nálunk azonban csak jövő februártól lesz rendelhető. A Pick up az életben ugyanolyan robusztus és funkcionalista benyomást kelt, mint a korai Loganok - semmi cicoma, króm, fényezett díszcsíkok, csak egy nagy test és strapabíró futómű, amelyen látszik, hogy akkor sem jön zavarba, ha éppen földúton kell csapatni.

A Pick up eleje egy az egyben a facelift előtti Logant idézi, a hasonlóság pedig az utastérben is jelentkezik, mivel a régi Logan egy darabból öntött műanyag műszerfalát találjuk benne. A kemény műanyaggal borított ajtókon is látszik, hogy nem a kényelemre és komfortra, sokkal inkább a praktikumra törekedtek, ha a szükség úgy kívánja, akár slaggal is le lehet majd mosni a kárpit nélküli idomokat. A nagyméretű ülések kényelmesek, oldaltartásuk ugyan nincs, de ez nem is szempont, hiszen itt nem az a cél, hogy kilinccsel előre kanyarodjunk, hanem hogy ne essen le a mögénk pakolt szalmabála és mangalica. A platót végigkopogtatva érezni, van benne anyag rendesen, a karosszériát nyilván alaposan meg kellett erősíteni, hogy ne csavarodjon a tető levágása után, a hátsó csomagtér ajtó le- és felnyitása kétkezes bicepszgyakorlatnak is elmegy. Az utaskabin mögötti plató nem csupán hosszú, de nagyon mély is, méreteivel simán hozza a két-három számmal nagyobb konkurensek színvonalát. Gyári tető ugyan nem létezik a Pick uphoz, ám a hazai forgalmazó tájékoztatása szerint már tárgyalnak egy beszállítóval, amely nagyméretű műanyag héjat készít a Dacia raktere fölé.

Fotó: Nógrádi Attila [origo]

A két benzinmotor mellé megérkezett a dízel is a Sanderóhoz
(Még több fotó a Dacia-napról szóló galériában. Kattintson a képre!)


Nem tartogat nagy meglepetéseket a motorkínálat sem, a többi Daciában is bevált 1,6 literes 90 lovas benzines és a szintén jól ismert 1,5 literes Renult dCi dízel rendelhető a Pick uphoz, 70 illetve 85 lóerős változatban. Kétféle felszereltségi szint közül lehet majd válogatni: a puritán Logan és a civilizációs küszöböt már megütő Ambiance szint jelenti a választékot, ez utóbbihoz már szervokormány, utasoldali légzsák, központi zár és elektromos ablakok járnak egyebek mellett. Pontos árat nem árultak el a statikus bemutatón, mindössze annyit, hogy még a legdrágább dízelváltozat nettó árát is jóval kétmillió forint alá tervezik - ha tényleg így lesz, borítékolható, hogy a vidéki táj szerves része lesz a platós Dacia.

A második vadonatúj Dacia haszongépjárművet sajnos még csak megtapogatni sem lehetett a sajtónapon, pedig a hétszemélyes MCV-ből kialakított Van is forradalmat csinálhat az olcsó áruszállítók között. A Dacia Vanről egyelőre annyit tudni, hogy hazai forgalmazása szintén februárban indul, kétféle felszereltséggel és négyféle teljesítménnyel lesz rendelhető: a belépőszintet az 1,4 literes 75 lovas benzinmotor jelenti, ezután jön a 90 lóerős 1,6-os, majd az 1,5-ös dCi 70 és 85 lóerővel. A Van árát sajnos még hozzávetőlegesen sem tudtuk meg, de ha abból indulunk ki, hogy ez egy kibelezett, ablakok nélküli MCV, amelynek legolcsóbb változata bruttó 2 250 000, akkor itt is jóval kétmillió alatt találjuk majd az alapárat.

Fotó: Nógrádi Attila [origo]

A feneke alig változott, elölről viszont sokkal szebb lett az MCV
(Még több fotó a Dacia-napról szóló galériában. Kattintson a képre!)


Ha már az MCV-t és az árát emlegettük, akkor következzék a hétszemélyes modell, amely a Logannal együtt frissült fel, így már napsütésben is lehet nézegetni a formáit. Az új orr-rész rengeteget javított a szekrényhátú Dacia megjelenésén, az autó feneke viszont alig változott. A márkafanok ugyan kiszúrják majd az új lökhárítót, ám az összkép szinte ugyanaz. A lényeg természetesen továbbra is belül van, az MCV-ben tényleg kényelmesen elfér hét ember és rengeteg csomag, ahogy elődjében is. Az új MCV árlistája 2 250 000 forinttól indul, ennyiért a fapados 75 lovas 1,4 literes változatot vihetjük haza, míg a kínálat másik oldalán az Arctic felszereltségű 85 lóerős dízel található, 3,42 millióért.

Fotó: Nógrádi Attila [origo]

Úgy volt, hogy kivonul a magyar piacról a négyajtós Logan, de aztán maradt
(Még több fotó a Dacia-napról szóló galériában. Kattintson a képre!)


Ezzel meg is érkeztünk a Dacia legnagyobb darabszámban fogyó modelljéhez, az új Loganhoz, amely szebb külsővel és felhasználóbarátabb utastérrel folytatja karrierjét. Korábban ugyan elterjedt az a hír, hogy ez a modell kivonul a hazai piacról, hogy ne hozza zavarba a potenciális Thalia-vásárlókat, ám ez csak az előző generációra igaz, a felfrissített Logan december elejétől újult erővel támad. Az utastérben végre nem az egy darabból öntött minimalista műanyag terepasztalt találni a műszerfal helyén, hanem a Sanderóban megismert, sokkal kifinomultabb megoldások köszönnek vissza - konkrétan ugyanaz. A motorkínálat nem változott, aki eddig figyelmesen olvasott, már nyilván fejből fújja, hogy benzinfronton egynégy 75 lóerővel és egyhat 90-nel jelenti a kínálatot, míg az 1,5 literes dízel kizárólag 70 lóerős változatban rendelhető. Az árlista szintén baráti maradt: a legolcsóbb változattal (1.4 Logan felszereltséggel) le tudtak menni kétmillió alá, igaz csak ötvenezer forinttal, de ez már jó kiindulási alap.

Végezetül következzék még egy Dacia-újdonság, ez pedig az, hogy a két benzinmotor mellé immáron egy 1,5 literes dízel is rendelhető a Sanderóba 68, illetve 86 lóerővel. A legolcsóbb dízel Sandero 2,6 millió lesz, míg a 86 lovas "csúcs" dCi 2 890 000 forintba kerül. A forgalmazás a napokban veszi kezdetét.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!