A sapporói stadion minden alkalommal megtelt a szuperspeciál idejére. Loeb az utolsó szakaszokon már nagyon óvatosan autózott, türelme aranyat ért
A pénteki és szombati nap után, a vasárnapi szakaszokon már csak az sietett, akinek muszáj volt, például a Suzuki csapat tagjai, valamint a kiesésük után visszaállók: Sordo és Solberg. Hirvonen számára mindegy volt, hogy két vagy három perccel nyer Loeb előtt, Latvalának is csak arra kellett figyelnie, hogy tartsa a második helyét. Loeb pedig már-már megerőszakolva saját magát, abszolút biztonsági autózást mutatott be.
Az első szakaszon Petter Solberg volt a leggyorsabb, akit az motivált, hogy tízperces büntetése ellenére is volt reménye a pontszerzésre. Ehhez "mindössze" öt helyet kellett előrébb lépnie a nap folyamán, a norvég megpróbálta. A délelőtt folyamán a másik fő esemény a suzukisok támadása volt Wilson ellen, a sárgák úgy döntöttek, elveszik az ötödik helyet a fiatal brittől. A harmadik gyorsaságin Andersson, a negyediken pedig Gardemeister is megelőzte, így a szervizbe már Hirvonen-Latvala-Loeb-Atkinson-Andersson-Gardemeister-Wilson-Villagra sorrendben érkezett az élmezőny.
Az argentin helyzete nem volt túl biztató, hiszen előnye már csak hat másodperc volt Solberg előtt, így gondolatban talán már akkor lemondott a világbajnoki pontról. Meglátása helyes volt, hiszen délután Solberg tovább szárnyalt, két gyorsot is megnyert, a másik kettőn a reményét egyre inkább elveszítő Hirvonen volt a leggyorsabb.
Hirvonen Japánban tökéletesen vezetett a három nap folyamán. A világbajnokságot nem itt, hanem már jóval korábban elvesztette, jövőre azonban komoly esélyesnek számít
Az állás nem változott, az egyetlen izgalmat a rendkívül csúszós, saras, néhol víz alatt álló pályák jelentették. Az utolsó előtti gyorsaságin ez utóbbi fogott ki majdnem Loebön, akinek autója felúszott egy tócsán, és megperdült. A nagy ijedtség után a francia még jobban visszavett, és biztonságban behozta a C4 WRC-t a célba.
Harmadik helyének köszönhetően tízpontos előnye maradt az összetettben Hirvonen előtt, ez pedig azt jelenti, hogy a walesi zárófutam eredményétől függetlenül ismét megvédte címét. A fordosok mindent megtettek ezen a hétvégén, de ez is kevés volt, a továbbiakban a gyártók közti győzelem lehet már csak a céljuk. Ehhez a szezon utolsó versenyén is hasonlóan jól kellene szerepelniük, mivel a Citroën előnye még mindig 11 pont. Atkinson ismét úgy lett negyedik, hogy az előtte állókkal nem tudott harcba szállni, a mögötte lévőknél meg ő volt jóval gyorsabb.
Fennállása legjobb szereplését könyvelheti el a Suzuki csapat, akik megfeleltek a hazai környezet fokozott elvárásainak. Az ötödik és a hatodik helyen is SX4 WRC végzett, így a gyártók közt feljöttek az ötödik helyre, és mivel a Munchi's csapat a fináléban már nem áll rajthoz, ez a pozíció véglegesnek tekinthető.
Az épphogy nagykorú Novikov megleckéztette a PWRC mezőnyét. Győzelme néhány kilométeren múlt, de a kudarc nem szegte az orosz pilóta kedvét
Wilson hetedikként végzett, nem hibázott a három nap folyamán, de a sebessége ennyire volt elég. Petter Solberg a sírból hozta vissza azt az egy pontot, amit nyolcadik helyéért kapott, a norvég exvilágbajnok már alighanem a 2009-es szezont várja.
A PWRC-sek mezőnyében a vártnak megfelelően igen szoros befutó született, és a csattanó sem maradt el a verseny végén. A pénteken és szombaton is élen álló, mindössze 18 esztendős orosz Novikov már egy perces előnyben is volt a nap folyamán, ám autója a záró szuperspeciálon az elromlott osztómű miatt lelassult, épp hogy csak el tudott vergődni a célig. A győzelem így Hänninen ölébe hullott, aki alig tudta elhinni szerencséjét. A finn hatpontos előnnyel érkezik az utolsó futamra, ahol már csak az osztrák Aignernek lesz matematikai esélye befogni őt. Arai végzett a harmadik helyen, igazi győzelmi esélye ezúttal sem neki, sem a többi japán pilótának nem volt. Novikovról pedig minden bizonnyal sokat fogunk még hallani, ígéretes jövő előtt áll a tinédzser.
A még pénteken balesetet szenvedett Patrick Pivato állapota stabilizálódott, bár egyelőre mesterséges kómában tartják, és néhány nap múlva még egy műtét vár rá. Előreláthatólag egy hónapot kell még a kórházban töltenie, mielőbbi felépüléséért az egész mezőny együtt szorít.
Ötször, először
A Mitsubishi gyár nagy becsben tartotta a finnt, az Evo VI-osból kiadtak egy 2500 darabos különleges szériát, Tommi Mäkinen Edition névvel. A Citroën hasonlóan bánik Loebbel, tavaly óta már kapható a "C4 by Loeb", amely a WRC-hez hasonlóan piros fényezéssel és fehér kerekekkel került a szalonokba. |
A verseny végeredménye:
1. | Hirvonen/Lehtinen | Ford | 3:25:03,0 |
2. | Latvala/Anttila | Ford | + 0:31,1 |
3. | Loeb/Elena | Citroën | + 2:30,6 |
4. | Atkinson/Prevot | Subaru | + 3:43,0 |
5. | Andersson/Andersson | Suzuki | + 5:12,9 |
6. | Gardemeister/Tuominen | Suzuki | + 6:09,4 |
7. | Wilson/Martin | Ford | + 7:05,3 |
8. | Solberg/Mills | Subaru | + 13:19,9 |
PWRC:
1. | Hänninen/Markkula | Mitsubishi | 3:43:30,4 |
2. | Novikov/Moscatt | Mitsubishi | + 0:06,3 |
3. | Arai/MacNeall | Subaru | + 0:09,2 |
A világbajnokság állása egyéniben:
1. | Loeb/Elena | Citroën | 112 pont |
2. | Hirvonen/Lehtinen | Ford | 102 pont |
3. | Sordo/Marti | Citroën | 59 pont |
4. | Latvala/Antilla | Ford | 50 pont |
5. | Atkinson/Prevot | Subaru | 50 pont |
6. | P. Solberg/Mills | Subaru | 41 pont |
7. | Duval/Pivato | Ford | 22 pont |
8. | H. Solberg/Menkerud | Ford | 22 pont |
A világbajnokság állása a gyártók közt:
1. | Citroën Total WRT | 175 pont |
2. | BP Ford Abu Dhabi WRT | 164 pont |
3. | Subaru WRT | 93 pont |
4. | Stobart VK M-Sport Ford WRT | 64 pont |
5. | Suzuki WRT | 28 pont |
6. | Munchi's Ford WRT | 22 pont |
A világbajnokság állása a PWRC-ben:
1. | Hänninen/Markkula | Mitsubishi | 36 pont |
2. | Aigner/Wicha | Mitsubishi | 30 pont |
3. | Ketomaa/Teiskonen | Subaru | 23 pont |