Rivaldafényben a 2009-es Suzuki-újdonságok
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
A Suzuki szép lassan hagyományt teremtett azzal, hogy a legfontosabb kétkerekű újdonságait Párizsban mutatja be a nyári szezon után, így néhány héttel a nagy európai motoros kiállítások előtt (Milánó, Köln) tud nagyot dobni. Idén ugyan elmaradt a tavaly tapasztalt áradat, de két teljesen új motorral és egy jelentősen feljavított ezres GSX-R-rel így is gazdagabb lett a kínálat.
A bemutató helyszíne ezúttal is egy színház volt, ahol azt is megtudhatták az összetrombitált újságírók, hogy 2009-től már az összes Suzuki-motort befecskendező táplálja majd, így a karburátoros megoldás végleg kikopik a japán gyár kínálatából.
Divatos városi szaladgálós - Gladius
Idén végleg eltűnt a palettáról az ősöreg GS500-as, amelyet agyonkozmetikáztak ugyan az elmúlt években, ám elavult technikájával így is rettenetesen kilógott a sorból. A GS kihullásával a kezdőmotor szerepét az SV650 veszi át, míg fölé egy vadonatúj modell érkezik, amely a hangzatos Gladius nevet kapta. A Párizsban leleplezett motor gyakorlatilag egy divatosabb külsőbe csomagolt SV650, ugyanis a műszaki alap azonos. A kéthengeres, vízhűtéses blokkon reszeltek egy kicsit, hogy izmosabb legyen az alsó és középső fordulatszám-tartományban, átdolgozták a kuplungot és a vízhűtőt is, de a kötelező korszerűsítéseken és némi súlylefaragáson túl forradalmi technikai újítást nem vetettek be.
Célkeresztben a gyengébbik nem
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
A fejlett, de ugyanakkor méregdrága technikai megoldások helyett láthatóan a divatos külső megalkotása volt a fő cél a fejlesztések során. A Suzuki célja teljesen egyértelmű: a Gladiust egy olyan uniszex motornak szánják, amely nemtől és kortól függetlenül a lehető legtöbb potenciális vásárló tetszését képes megnyerni. A nemes cél érdekében a japán formatervezők nem voltak restek ihletet meríteni a konkurencia csupasz motorjaiból, ezért a Gladiust végigmustrálva, megannyi divatos modell árnyalakja feltűnhet.
A lámpa és a műszerfal kialakítása nekem a Bimota Deliriót jutatta az eszembe, erre csak rátett egy lapáttal a térhálós acélváz is, amely igazából csak egy segédváz, ugyanis a blokkot körbevevő acélszelvénybe illeszkedik. A vízhűtő széleit szépen leburkolták - Kawasai ER6 utánérzés - és lefényezték, akárcsak a csinos formájú kapaszkodókat a motor hátulján. A megannyi rafinált trükknek köszönhetően az összkép kifejezetten szépre sikeredett, egy motorozási ambíciókat dédelgető leányzó épp úgy beleszerethet, mint egy motoros karrierje elején járó férfi egyed.
Jó pár formai megoldás ismerős lehet más csupasz motorokról
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
Sajnos azonban a formatervezésre el is ment a fejlesztési keret nagy része, ha ugyanis alaposan megszemléljük Gladiust, akkor szemet kell szúrjon a meglehetősen egyszerű első villa és a rajta hervadozó kétdugattyús fékrendszer, amelyekkel lehet, hogy a városban és az ingázások alatt remekül elrotyogunk majd, de a kanyarvadászatoknál minden bizonnyal ők lesznek a rendszer leggyengébb elemei. Szintén elég harmatos megoldás az egyszerű acél hátsóvilla és rugóstag, amelyek ugyancsak jelzik, hogy ez a paripa a kávézók előtt lesz igazán elemében. Reméljük, kellemesen csalódunk majd az első tesztek során, amelyre legkorábban csak jövő tavasszal keríthetünk sort, ugyanis március környékétől kerül forgalomba a Gladius, egyelőre ismeretlen áron.