A brüsszeli központú szervezet az Audi Q5, a Honda Jazz, a Hyundai i20, a Kia Soul, a Peugeot 3008 és a Suzuki Alto tulajdonságait vette górcső alá. A Euro NCAP illetékese szerint az eredmény újabb bizonyítéka annak, hogy a biztonság már nem csak a nagy gépkocsik kiváltsága. A vizsgálat négy szempont alapján zajlik: a felnőtt és gyermek utasok, valamint a gyalogosok védelmén túl most már a biztonságos vezetést segítő berendezések is számítanak. Itt olyan tényezőket vesznek figyelembe, hogy szabályozva van-e a maximális sebesség vagy például jár-e az autóhoz elektronikus menetstabilizáló. Az új osztályozási rendszerben az egyes eredményeket súlyozzák, és ez alapján kap csillagot a típus. A szervezet szakemberei kiemelték a Honda és a Hyundai kiemelkedő gyalogosvédelmét, valamint a Kia üléseinek ostorcsapás-effektus elleni védelmét. Az elkövetkező időszakban várhatóan tovább szigorodik a Euro NCAP értékelési rendszere.
Típus | Felnőttvédelem | Gyermekvédelem | Gyalogosvédelem | Biztonsági segédber. | Összesítés |
Audi Q5 | 92% | 84% | 32% | 71% | ***** |
Honda Jazz | 78% | 79% | 60% | 71% | ***** |
Hyundai i20 | 88% | 83% | 64% | 86% | ***** |
Kia Soul | 87% | 86% | 39% | 86% | ***** |
Peugeot 3008 | 86% | 81% | 31% | 97% | ***** |
Suzuki Alto | 55% | 46% | 35% | 29% | *** |