A japán Nikkei információi szerint a hamarosan piacra kerülő Priusra már hetvenötezer előrendelés érkezett. Ha a gazdasági napilap információ pontosnak bizonyulnak, az autó a típus éves eladásainak nagy részét biztosíthatja, hiszen tavaly mindössze 73 ezer Priust adtak el, a kocsi második generációjából a szigetországban. Az új, harmadik generációs Prius a vásárlók kegyeiért az óriási népszerűségnek örvendő Insighttal kell hogy versenyezzen. Idén egyszer már leelőzte eladásokban riválisát a Honda autója, és az új Prius megjelenésével egyfajta licitálás indulhat meg, hogy ki tud jobb ár/érték arányú kocsit kínálni a vásárlóknak, akiket a japán kormány kedvezményekkel is ösztönöz hibridek vásárlására.
Az új Prius jóval drágább lesz, mint az értékesített Insight, ám annál sokkal fejlettebb hibrid technikát és erősebb motort kap, utastere tágasabb, felszereltsége pedig gazdagabb lesz. Jövőre a Toyota már 400 ezer darab Priust akar eladni évente világszerte, míg az Insight már most meghaladta a Honda által remélt eladási számokat. Mindenesetre a két különböző profilú, de mégis egymás közvetlen riválisának tekinthető autó versenyének a végső győztese az lesz, amelyik a japán piacon kívül globálisan is a másik fölé tud majd kerekedni.
A Toyota alapítójának unokája mutatta be az új nemzedéket Japánban