Kedden leleplezték, szerdán pedig minden lényeges kiderült a Mini első szabadidő-autójáról, a Countrymanről. Három benzines és két dízelmotorral lesz kapható még idén, a One D 90 lóerős teljesítményétől a Cooper S Countryman 184 lóerejéig tart a kínálat. Az átdolgozott 1,6-os csúcsmotorban a turbófeltöltő twin-scroll, azaz kettős leömlésű változata dolgozik közvetlen befecskendezéssel és folyamatosan változó szelepvezérléssel, 2010-től a Mini Cooper S-ek is ezzel futnak..
Hatfokozatú manuális váltó jár alapáron minden modellhez, a benzinesek a hatfokozatú hagyományos automatával is kérhetőek. Ahogy újabban minden BMW-s modell, a Countryman is fogyasztáscsökkentő extrák sokaságával büszkélkedhet, start-stop és fékenergia-visszanyerő rendszert, valamint a váltás idejére figyelmeztető nyilacskákat is beépítettek.
Az emelt futóműbe előre MacPherson rugóstagok, hátulra többlengőkaros rendszer került, elektromos a kormányrásegítés, a menetstabilizáló (DSC) az alapfelszereltség része. A DSC a Cooper S és Cooper D változatokban részlegesen önzáró, elektronikus differenciálzár-funkciót is kap. A Countryman az első Mini, mely összkerékhajtással (All4) is rendelhető, utóbbi elektrohidraulikus rendszerű, alapesetben a nyomaték ötven százalékát küldi a hátsó tengelyre, de akár száz százalékra is képes.
Alapesetben négy üléssel szerelik a Countrymant, de felár nélkül kérhető hagyományos, háromszemélyes hátsó pad is. 60:40 arányban dönthetők a hátsó ülések, a csomagtartó térfogata 350 és 1170 liter között változhat.