Elindult a Renault-féle úton a Toyota, immár a japánoknak is van Dacia Logan-szerű autójuk. Hasonlóan a román modellhez, az Etiost is a fejlődő piacoknak szánják, de a korábbi hírekkel ellentétben Európában egyelőre biztosan nem jelenik meg. Formailag a lehető legegyszerűbb megoldásokat alkalmazták az újdonságon, hivatalosan ugyan csak tanulmány, de nagyon valószínű, hogy a szériaváltozat semmiben sem különbözik majd tőle.
Év végén kezdődik az Etios gyártása, a ferdehátú 1,5, a szedán 1,2 literes benzinmotort kapott, teljesítményadatokat nem közölt a Toyota, ahogy a fogyasztásról sem nyilatkozott. Tágas belső teret és rengeteg tárolóhelyet ígérnek a japánok, akik a fejlődő piacok igényeit szem előtt tartva fejlesztették ki a modellt. Ennek érdekében néhány Toyota-alkalmazott nyakába vette Indiát és kikérdezte a helyieket, mit tartanak a legfontosabbnak egy autóban.
Noritake Josinori, az Etios főmérnöke összesen kétezer ember társaságában dolgozott az Etios négyéves fejlesztési ciklusán, meggyőződése, hogy Indiában nagy örömmel fogadják majd az újdonságot. Évente 70 ezer Etiost szeretne eladni a Toyota, India mellett elsősorban Kínában és Brazíliában.