Jean-Marc Gales vezérigazgató (középen és a kivetítőn) szorgalmazta a változásokat
Ritkán fordul elő, hogy olyan sajtóútra hívjanak, aminek apropóját teljes titokban tartják. Hiába faggatóztam reggel a reptéren, a meghívó képviselője csak vállát vonta, és türelemre intett, hiszen pár óra múlva úgyis minden kiderül. Szerencsére sikerült még a belga nő pár liter tej miatt indított partizánakciója és az azt követő káosz előtt elhagynunk Ferihegyet, így reggel már a francia fővárosban koptattuk az aszfaltot. Továbbra sem tudtam, hogy mi az érkezésünk célja, de amikor a Champs Élysées-n megpillantottam a márka legnagyobb autószalonját, a Peugeot Avenue-t, és láttam, hogy az összes feliratot és logót letakarták csúnya nejlonfóliával, már sejtettem, hogy valószínűleg valamiféle imázsváltás lesz a nagy bejelentés, talán hasonló, mint amit tavaly a PSA konszern másik márkája, a Citroën megtett.
Balra a régi, jobbra az áttervezett, új márkajelzés
A sajtótájékoztató helyszíne egy külvárosi konferencia- és rendezvényközpont volt, amikor odaértünk, már több száz autós újságíró toporgott a bejáratnál Európa minden országából. Aztán kiosztották a fejhallgatókat és lassan betereltek minket az előadóba, ahol fél órával később már el is kezdődött a rendezvény látványos fénytechnikával és táncshow-val. Először Jean-Marc Gales vezérigazgató szólalt fel, aki tavaly óta a Peugeot vezérigazgatója és az egész imázsváltás kiötlője. Szólt pár szót a cég 200 éves történetéről (kezdetben acélgyártással foglalkoztak, de a fém fogaskerekes borsőrlőjük is nagy siker volt), aztán az új vizuális identitásra tért át. Bejelentette az új emblémát, amely először a tavasztól kapható RCZ-n jelenik majd meg. Az ágaskodó oroszlán maradt, de már nem lóg ki a nyelve, megjelenése egyszerűsödött, háromdimenzióssá változott, felülete matt és fényes egyszerre. Nemcsak a logó, hanem a Peugeot-felirat is módosult, ezentúl vékonyabb, elegánsabb betűkkel írják majd, és a márka jellegzetes kék színe is sötétebbé vált. Két éven belül a világ mind a tízezer Peugeot-kereskedésének át kell alakítania a berendezést, de a honlapok és a teljes vállalati kommunikáció is megváltozik az új grafikai nyelv stílusában.
B1K elektromos rásegítésű kerékpár-prototípus különleges felfüggesztéssel. Lítium-ion akkuja hordozható, teljes töltéssel 70 km a hatótáv. A rásegítés mértéke három fokozatban állítható
Mu by Peugeot Az új "Mu by Peugeot" program interneten, mobil kreditekkel előre feltölthető kártya segítségével a közlekedési szolgáltatások egész sorát teszi elérhetőve függetlenül attól, hogy Peugeot-ügyfelek vagyunk-e vagy sem. Kétféleképp lehet felhasználni a krediteket, lehet járműveket (kerékpártól a teherautóig) és kiegészítőket (navigációs rendszer, tetőcsomagtartó stb.) bérelni a Peugeot kínálatából, vagy a partnerektől szolgáltatásokat (repülő- és vonatjegyeket, hotelszobát, gépjárművezetői tanfolyamot stb.) vásárolni. Francia nagyvárosokban és 20 ezer alkalmazott körében már sikeresen bemutatkozott a kísérleti verzió. 2009 decemberében 27 párizsi helyszínen vezették be, köztük autó- és robogó kereskedésekben, illetve a Peugeot Avenue-nél, a márka Champs Élysées-n található szalonjában. Mostanra Európa számos nagyvárosában, köztük Berlinben, Londonban, Brüsszelben és Madridban is elindították a programot. A tapasztalatok szerint a felhasználók 42 százaléka a személyautók megismerésére használja a szolgáltatást. Egyelőre csak az eurózónában gondolkodik a gyár, így Magyarországon valószínűleg még évekig nem lesz elérhető az új mobilitási program. |
Tavasztól kapható a márka egyetlen sportautója, az RCZ. Két év múlva jön a kisebb is
Ezeknél sokkal fontosabb, hogy Xavier Peugeot, a márka marketing- és pr-igazgatója elárulta a jövőre vonatkozó terveket. Állítása szerint két éven belül 14 új modellt mutatnak be, amibe beletartozik a 206-os dél-amerikai pickup verziójától a 408-ason át (a 308-as szedán változata kizárólag Kínának) a már említett RCZ-ig minden. Az Audi TT ellenfelének szánt RCZ kupé egyébként egy külön prémium-modellsorozat első része, ami valami olyasmi, mint a Citroën tavaly elindított DS almárkája. Két évvel a kompakt kupé után, 2012-ben mutatkozik majd be az egy kategóriával kisebb sportkupé, ami összevág azzal a korábbi hírünkkel, hogy nem lesz több kis hot hatche a franciáknak.