Malcolm Wilson - a Ford csapat főnöke - nem fogja megdícsérni Latvalát, ráadásul saját fiára sem lehet túl büszke, Matthew csupán a nyolcadik
Péntek este még Ogieré volt az első pozíció, ám szoros volt az állás, a hatodik helyen álló Latvala is csak 27 másodperccel követte. Mivel az első két szakasz jórészt aszfaltos volt, ám utána még ugyanazokkal a gumikkal kellett teljesíteni további két gyorsaságit, nagy volt a tanakodás, hogy kopott, vagy új abroncsokkal érdemes-e elindulni. Előbbi elvileg jobban tapad az aszfalton, ám a murván kevésbé, utóbbi értelemszerűen fordítva.
A pályabejárás ideje óta igencsak megváltozott az első két pálya felülete, rengeteg murva került az útra, így az spekulált jól, aki az új gumik mellett döntött. Petter Solberg kezdett a legjobban, Ogier, Hirvonen és Loeb követték. Latvala viszont rögtön a szakasz elején felborult, s bár folytatni tudta, perceket vesztegetett el a malőrrel, és a továbbiakban is lassan tudott csak menni, mivel a Focus WRC-n többé nem volt turbónyomás. A finn sokadszor hagyta cserben csapatát, pedig ha valamikor, most igazán szükség lett volna a jó szereplésére.
A magára maradt Hirvonen nyerte a második szakaszt, de csupán tizedekkel Solberg és Loeb előtt. Ez a pálya talán még murvásabb, az előző, ez több versenyző számára is kellemetlen meglepetés volt - hangot is adtak nemtetszésüknek. A következő, már hivatalosan is laza talajú gyorsaságin Ogier tovább tudta növelte előnyét üldözőivel szemben, akik közül ekkor négyen is (Hirvonen, Sordo, Solberg és Loeb) tíz másodpercen belül autóztak egymáshoz képest. A legtöbben a szervizpark előtti, 27 km-es szakaszra tartogatták erejüket, és főleg gumijaikat. Solberg és Loeb lelépték a többieket, és mindketten előre jöttek egy-egy helyet, így Ogier, Solberg, Hirvonen, Loeb, Sordo sorrendben állt az élmezőny féltávnál. Mögöttük messze leszakadva Räikkönen volt a hatodik, aki továbbra is Villagrával és Wilsonnal küzdött összetettben, az egyes szakaszokon pedig a pénteki fiaskó után visszaálló Henning Solberg és Ken Block próbálta megszorongatni őket - általában sikerült is nekik.
Remekül megy Petter Solbergnek, de kemény vasárnap vár rá, ha a dobogón akar maradni
Délutánra már mindenki tudta, milyen abroncsokkal vágjon neki újra a négy szakasznak, ezért Ogier joggal bízhatott abban, hogy megtartja előnyét. A sors azonban máshogy akarta, a második pályán a C4 WRC egyik abroncsa szétszakadt, meg kellett állni és kicserélni, ez három drága percébe került a franciának. Loeb köszönte szépen, és egy szakaszgyőzelemmel illetve egy második hellyel (Hirvonen mögött) át is vette a vezetést. Maradt a két murvás gyorsasági, ahol a világbajnok tarolt, és a nap végére 16 másodpercre hizlalta előnyét. Petter Solberg birtokolja a második helyet, ám óriási csatában áll Hirvonennel és Sordóval, alig pár másodperc választja el őket. A defekt után a győzelmi esély mellett lelkesedését is elveszítő Ogier az ötödik, majd egy kisebb szünet után jön Räikkönen, Villagra és Wilson. Az észt Ott Tanak a kilencedik az N-es Lancerrel, a tizedik pozícióba a holland Kuipers jött fel, aki Focus WRC-jét egy S2000-es Fiestára cserélte.
A JWRC mezőnyét továbbra is a suzukis Burkart vezeti, Neuville kiesése után Broccoli, és az autójával küszködő Abbring előtt. Egy gyorsasági jutott csak a magyaroknak, a Fisher/Kovács duó a második pályán kiesett.
A Török-rali záró napja sem lesz sétagalopp, hat, egyenként húsz kilométer körüli pálya szerepel a programban. Figyelembe véve, hogy Loeb előnye sem túl sok, ám mögötte aztán végképp szoros az állás, az utolsó másodpercig nagy csata várható.
Ken Block pénteki hibája után visszaállt a második napra. Egy hatodik idővel kezdett, aztán az utolsó szakaszon megint összetörte a Fordot
A verseny állása a második nap után:
1. | Loeb/Elena | Citroën C4 WRC | 2:19:13,5 |
2. | P. Solberg/Mills | Citroën C4 WRC | +16,2 |
3. | Hirvonen/Lehtinen | Ford Focus RS WRC | +17,3 |
4. | Sordo/Marti | Citroën C4 WRC | +22,4 |
5. | Ogier/Ingrassia | Citroën C4 WRC | +3:21,0 |
6. | Räikkönen/Lindström | Ford Focus RS WRC | +4:37,5 |
7. | Villagra/Diaz | Ford Focus RS WRC | +5:10,1 |
8. | Wilson/Scott | Ford Focus RS WRC | +6:16,6 |
9. | Tanak/Sikk | Mitsubishi Lancer Evo X | +14:33,6 |
10. | Kuipers/Miclotte | Ford Fiesta S2000 | +17:16,2 |
1. | Burkart/Kachel | Suzuki Swift S1600 | 2:38:05,8 |
2. | Broccoli/Forina | Renault Clio R3 | +4:05,3 |
3. | Abbring/Mombaerts | Renault Clio R3 | +11:19,7 |