Érik a hetedik? Bár még messze a szezon vége, Loeb egyre közelebb az újabb világbajnoki címéhez
Majdnem sárba fulladt a verseny utolsó napja, miután egész éjjel ező áztatta a pályákat. Emiatt az első két gyorsaságit meg sem tudták rendezni, az út alkalmatlanná vált a versenyzésre, normál tempóban teljesítette őket a mezőny, időmérés nélkül. Volt, akinek ez jól jött, és volt, akinek nem: Hirvonen és Sordo például feltétlenül utol szerette volna érni Petter Solberget, s céljuk megvalósítására így kevesebb lehetőségük maradt.
Az első, versenytempóban teljesített gyorsasági igen gyors volt, ráadásul tele ugratókkal, így az élmezőny kis túlzással több időt töltött a levegőben, mint az úton. A legjobb időt futó Loeb - a sárban nem volt hátrány elsőnek indulni - majdnem 120 km/órás átlagot ért el, mögötte Petter Solberg csapott a célba, míg Hirvonen kissé lecsúszott az útról, tönkretette egyik hátsó abroncsát, ezért defekttel volt kénytelen elmenni a célig. Az így elszenvedett 40 másodperces hátránnyal búcsút mondhatott győzelmi álmainak a finn, sőt, még a dobogótól is messzire került.
Solberg ezúttal éles csatában verte meg Hirvonent és Sordót. Úgy tűnik, mégsem ő felejtett el vezetni az utóbbi esztendőkben, csak a rendelkezésére álló technika nem volt megfelelő. Gyári csapatnál lenne a norvég helye, kár, hogy csak két ilyen van
A szervizben rendberakta a csapat a Focust, de a maradék három gyorsaságin úgy kellett volna Hirvonennek több mint fél percet hoznia Sordón, hogy ő is nagyon sietett, hogy befogja Solberget. A túlzott igyekezet megbosszulta magát: a norvég megcsúszott, és csak szerencséjének köszönhette, hogy vissza tudott jönni az útra, miközben magával vitt egy kisebb fát. Spanyol riválisa rosszabbul járt, kiesett, miután a C4 WRC futóműve nem bírta a megpróbáltatásokat - egy szikla volt útban. Közben Loeb megint nyerte a szakaszt, és megnyugtatóvá vált az előnye az élen. Az utolsó előtti pálya nem hozott változást az élmezőnyben, a világbajnok ismét megmutatta, hogyan is kell a sárban autózni. A végén még a szombat reggel még vezető, de igen peches Ogier is nyert egy szakaszt, ám ez is kevés volt ahhoz, hogy előbbre lépjen.
Újabb - sorozatban harmadik - győzelmével Loeb nagyon elhúzott összetettben a riválisaitól, 40 ponttal vezet a másodiknak befutó, és így a tabellán is hasonló pozíciót elfoglaló Petter Solberg előtt. Hirvonen lett a harmadik, többre ezúttal nem telt tőle, míg mögötte Ogier ért célba, aki könnyen előrébb is végezhetett volna. Élete legjobb eredményét érte el Räikkönen, ezúttal végre okosan ment, nem hibázott, és kezére játszott a "nagyok" kiesése is. Az ötödik helyért meg kellett küzdenie a régi motorosnak számító Villagrával, és a bár fiatal, de igen tapasztalt Wilsonnal, ők ezúttal alulmaradtak az F1-es világbajnokkal szemben. Nyolcadiknak tudott visszakapaszkodni Latvala, így ő sem távozik üres kézzel Törökországból. Miután Tanak délelőtt felborult, Kuipers került a kilencedik helyre, a maradék egy pont pedig a JWRC győzteséé, Burkarté lett. A Suzuki Swiftet hajtó német pilóta megtartotta előnyét Broccoli és Abbring előtt, és győzelemmel kezdte a szezont. Az előkelő összetett 12. pozícióban zárt a helyi illetőségű Cetinkaya (Peugeot 207 S2000), aki azért különleges színfoltja a mezőnynek mert hölgy, ráadásul igen csinos.
Joggal fintorog Hirvonen, murva ide vagy oda, ezúttal esélye sem volt a győzelemre. És idén lesz még három aszfaltos futam is...
Négy futam után egyre nagyobb bajban van a Ford, miután úgy tűnik, hogy már nem csak a gyári Citroënek verik el őket, hanem Ogier és Petter Solberg is gyorsabb náluk. Három hetük van kitalálni valamit, mert még egyszer nemigen fog előfordulni a tavalyihoz hasonló pechsorozat Loebbel. Új-Zélandon rendezik a következő futamot, szintén murván, ahol a WRC-s csapatok mellé újra az SWRC és a PWRC mezőnye csatlakozik.
A verseny végeredménye:
1. | Loeb/Elena | Citroën C4 WRC | 3:01:38,7 |
2. | P. Solberg/Mills | Citroën C4 WRC | +54,5 |
3. | Hirvonen/Lehtinen | Ford Focus RS WRC | +1:43,4 |
4. | Ogier/Ingrassia | Citroën C4 WRC | +3:46,0 |
5. | Räikkönen/Lindström | Citroën C4 WRC | +6:44,3 |
6. | Villagra/Diaz | Ford Focus RS WRC | +7:56,7 |
7. | Wilson/Scott | Ford Focus RS WRC | +8:29,8 |
8. | Latvala/Anttila | Ford Focus RS WRC | +19:44,2 |
9. | Kuipers/Miclotte | Ford Fiesta S2000 | +23:22,2 |
10. | Burkart/Kachel | Suzuki Swift S1600 | +27:04,7 |
1. | Burkart/Kachel | Suzuki Swift S1600 | 3:28:43,4 |
2. | Broccoli/Forina | Renault Clio R3 | +3:53,7 |
3. | Abbring/Mombaerts | Renault Clio R3 | +9:43,7 |
A világbajnokság állása egyéniben:
1. | Loeb/Elena | Citroën C4 WRC | 93 |
2. | P. Solberg/Mills | Citroën C4 WRC | 53 |
3. | Hirvonen/Lehtinen | Ford Focus RS WRC | 52 |
4. | Latvala/Anttila | Ford Focus RS WRC | 47 |
5. | Ogier/Ingrassia | Citroën C4 WRC | 45 |
6. | Sordo/Marti | Citroën C4 WRC | 24 |
7. | Wilson/Scott | Ford Focus RS WRC | 22 |
8. | Villagra/Perez-Companc | Ford Focus RS WRC | 20 |
9. | H. Solberg/Minor | Ford Focus RS WRC | 18 |
10. | Räikkönen/Lindström | Citroën C4 WRC | 14 |
1. | Citroën Total World Rally Team | 126 | |
2. | BP Ford Abu Dhabi World Rally Team | 111 | |
3. | Citroën Junior Rally Team | 75 | |
4 | Stobart M-Sport Ford Rally Team | 56 | |
5. | Munchi's Ford Rally Team | 26 |
A világbajnokság állása, JWRC:
1. | Burkart/Kachel | Suzuki Swift S1600 | 25 |
2. | Broccoli/Forina | Renault Clio R3 | 18 |
3. | Abbring/Mombaerts | Renault Clio R3 | 15 |