Tavaly sem úszták meg műszaki hiba nélkül, akkor a lendkerék hibája okozott kellemetlen perceket a csapatnak az éjszakában, de akkor többórás szerelés után még visszaálltak a versenybe, persze a vezető hely akkor is elúszott a kategóriában. Idén már csak egy motorcsere árán lehetett volna folytatni a küzdelmet, ami annyi időbe telt volna, hogy a kategória dobogós helyeire sem lett volna esélye a csapatnak, mellesleg a költségvonzata sem lett volna szerény. Tavaly már bebizonyították, hogy képesek végigmenni, most a győzelem lett volna a cél, erre pedig minden esély elszállt, így jobbnak látták, ha nem is folytatják a versenyt.
Ha továbbmentek volna, akkor nagy valószínűséggel tönkremegy a frissen beépített, 20 ezer eurós dízelmotor, mellesleg egy nagy balesetet is kockáztattak volna. El lehet képzelni, mi történik, ha a háromkilométeres egyenesben, 230-240 km/órás sebességnél beáll a motor, és leblokkolnak a hátsó kerekek.
Januárban, Dubajban, a felkészülési versenyen még szinte hibátlanul ment végig az autó a 24 órás versenyen, de most, amikor igazán fontos lett volna megmutatni a BMW Motorsport vezetésének, és a sokkal komolyabb konkurenciának, mire képes a magyar csapat, akkor megadta magát a technika. Legalább a motor még menthető, egy hengerfejcserével és egy gépműhelyben elvégzett síkolással valószínűleg még sok versenykilométert lehet majd megtenni vele.
Mindenesetre emelt fővel távozhat a magyar alakulat, a kiesést nem vezetői hiba okozta, a pole pozíciót megszerezték, és a probléma megjelenése előtt a kategória első helyén álltak. Hamarosan videóinterjúkkal jelentkezünk a helyszínről.
Nem csak a magyarok jártak szerencsétlenül: a rajt óta rengeteg autó tört már totálkárosra a Zöld pokolban, többek között az a BMW Z4 GT3 is, amelyet pár hete még Walter Csaba tesztelt a Hungaroringen.