Veszélyben a kistermetű autóvezetők

Vágólapra másolva!
A német biztosítók szövetségének kutatásai szerint az átlagosnál kisebb termetű autóvezetőkre nagyobb veszély leselkedik frontális ütközéseknél.
Vágólapra másolva!

Törésteszteket végzett a német biztosítók szövetségének kutatásokra szakosodott részlege, ezek eredményeit értékelve pedig megállapította, hogy az átlagosnál kisebb termetű autóvezetők sokkal komolyabb sérüléseket szenvedhetnek frontális ütközéseknél. A kisebb átlagtermet miatt elsősorban a nők érintettek, de az alacsony férfiak sincsenek biztonságban.

Logikus az ok, a kisebb termetűek közelebb ülnek a műszerfalhoz, máskülönben gondjaik lennének a pedálok és egyéb kezelőszervek elérésével. A vizsgálatok szerint a kisebb termetűek combját sokkal nagyobb terhelés éri baleset esetén, mint az átlagos sofőrökét, erre a szövetség szerint reagálnia kellene az autógyártóknak.

Elsősorban azt szeretné elérni a szervezet, hogy a gyártók javítsanak modelljeik ergonómiáján, és tanulmányozzák, hogy térdlégzsákok, állítható pedálok és még szélesebb tartományban mozgatható kormánykerekek használatával csökkenthető-e a kisebb termetűekre leselkedő veszély.


Ideális üléspozíció

A szervezet szerint egyébként igen, ennek igazolására két kisautót küldtek a falnak 50 km/órás tempóval, az egyikben úgy ült a kistermetű sofőrt szimuláló bábú, ahogy a valóságban is teszik az emberek, közel a műszerfalhoz. Eközben a másik autóban pedálhosszabbítók alkalmazásával az átlagosakra szabott pozícióba ültették a bábút, ebben az esetben a műszerek ötször kisebb erőhatást mértek a combon.


Túl közeli üléspozíció

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről