Régen eldöntötte már a Renault, hogy a roppant népszerűtlen Vel Satist eltünteti kínálatából, utódjának kifejlesztésére azonban nem akart túl sok pénzt költeni. Legegyszerűbb megoldásként koreai testvérmárkájához, a Samsunghoz fordult a francia gyár, az SM5 átemblémázásával született meg a Latitude névre keresztelt modell.
4,89 méter hosszú az újdonság és a Renault a Mercedes E osztály, az 5-ös BMW és az Audi A6 ellen szeretné versenyeztetni. Klasszikus szedán formájával talán több esélye lesz erre - a formabontó Vel Satisnak nem sikerült meghódítani a prémiumkategóriát.
Samsung testvérmodelljéhez hasonlóan koreában készül a Latitude is, Ázsiában, Ausztráliában és Kelet-Európában már a moszkvai premier után, ősszel piacra kerül. Nyugat-Európának 2011-ig kell várnia az autóra, amely Renault emblémával talán jobban mutat, mint Samsungként.
Noha koreai alapokra épül, műszakilag inkább az álatalunk ismert Lagunát idézi a Latitude, a többi között a 235 lóerős, V6-os dízelmotor is megjelenik kínálatában. A műszerfal is a Lagunáé lesz, bár erre bizonyíték még nincs, a Renault ugyanis még nem hozott nyilvánosságra fotót a kabinról.
Három centiméterrel hosszabb a Vel Satisnál a Latitude, magassága a teljesen eltérő konstrukció miatt tíz centivel csökkent. Luxusfelszereltséget ígér a Renault, akár masszázsfunkciós ülések is rendelhetőek lesznek.